ENTREVISTA

Justin Timberlake: "Ser actor m'ha millorat com a cantant"

L'artista explica les experiències viscudes en el documental dirigit per Jonhatan Demm per a Netflix

 

  / GETTY IMAGES / DAVE J HOGAN

3
Es llegeix en minuts
Nando Salvà

Acompanyat de la seva banda i el seu equip de ballarins, Justin Timberlake va passar dos anys a la carretera amb la gira '20/20 Experience'. El director Jonathan Demme es va encarregar de capturar en imatges les dues últimes actuacions, celebrades a Las Vegas. El resultat, el documental 'Justin Timberlake + The Tennessee Kids', s'acaba d'estrenar en la plataforma de pagament Netflix.

¿Per què va decidir culminar la gira '20/20 Experience' amb aquesta pel·lícula? La gira va ser una de les experiències més increïbles de la meva vida, i vaig sentir que volia immortalitzar-la. En tot cas, veure la pel·lícula m'ha servit no tant per recrear la idea del que va ser estar allà, sinó sobretot per descobrir coses que no sabia sobre mi mateix com a artista i com a intèrpret. Però això no té a veure només amb mi. La pel·lícula capta com d'importants són en cada actuació tots els que m'envolten a l'escenari. És una manera de fer-los justícia.

No pot ser casual que volgués comptar amb Jonathan Demme per al projecte. Al cap i a la fi Demme va dirigir 'Stop Making Sense' (1984), considerada la millor pel·lícula concert de tots els temps. No és casual. 'Stop Making Sense' literalment va canviar la meva vida. La dec haver vist unes mil vegades. Gràcies a ella sé quin tipus d'experiència hauríem d'aspirar a viure cada vegada que anem a un concert. La gran virtut de Jonathan és que és capaç de transmetre la grandiosa magnitud d'un esdeveniment musical d'aquest tipus però també de dotar-lo d'una gran intimitat. És un humanista i això és una cosa que també deixen clar pel·lícules com 'El silenci dels anyells' o 'Philadelphia'. Des del primer moment ell va ser la meva única opció per dirigir la pel·lícula. 

¿Sempre és tan específic a l'hora de decidir amb qui vol treballar? Depèn. En la meva faceta musical jo tinc el control, però com a actor depenc dels papers que m'ofereixin o d'aquells per als quals m'acceptin. Per treballar amb Woody Allen [Timberlake protagonitza la pròxima pel·lícula del novaiorquès] vaig haver de passar una audició. Em va trucar i em va preguntar: “¿Podries venir a llegir unes línies per a mi?”, i hi vaig anar. El meu treball amb els germans Coen a 'A propòsit de Llewyn Davis' va ser diferent. Em van dir: “Hem escrit un paper molt divertit per a tu, ¿el vols?”, i jo vaig contestar: “Acceptaria estar en una pel·lícula vostra fins i tot per repartir els entrepans”.

Un cantant i un actor semblen tenir maneres oposades de relacionar-se amb el públic. Mentre que el primer es bolca davant el seu públic en directe, l'altre s'amaga darrere el personatge. Vostè és cantant i actor, ¿hi està d'acord? No, perquè no crec que al rodar m'amagui darrere els meus personatges; més aviat els utilitzo com a vehicles per explorar-me a mi mateix i obrir-me. I crec que això és el que fa que la meva feina com a actor sigui honesta. Crec que ser actor m'ha millorat com a cantant, i no només perquè em sento més segur a l'hora d'enfrontar-me al públic i interactuar amb ell, sinó també perquè a l'hora d'escriure cançons em preocupo més per tenir un concepte, per narrar alguna cosa.

Notícies relacionades

'Justin Timberlake + The Tennessee Kids' captura a la perfecció les sensacions que vostè i la seva música generen en el públic. ¿Com se sent un al ser capaç d'afectar la gent d'una manera tan visceral? Intento no pensar en això. Quan fa prou temps que estàs ficat en aquest negoci aprens a relativitzar aquestes coses. Poso tota la meva energia a fer el que faig i per això m'agrada comprovar que emociona la gent, però això no significa que li doni especial importància al fet de ser el centre d'atenció. En tot cas no deixo que això determini la meva manera de pensar o de viure. Vaig créixer en un poble i mai m'havia imaginat que arribaria fins aquí, i crec que això m'ha ajudat a mantenir els peus a terra.

¿En quina fase de treball es troba amb el seu pròxim disc? Em passo el dia escrivint música, però al mateix temps sóc molt exigent i només em concentro en el tipus de material que em fa sentir ganes de cantar a ple pulmó. A més, ara sóc pare i tinc altres coses de què disfrutar en la meva vida. Amb el temps he après que l'important no és treballar més sinó treballar millor. Només puc dir que sóc molt lent treballant, i que no ho sé fer d'una altra manera. Suposo que això significa que al llarg de la meva carrera no seré capaç de publicar gaire discos. Però tots seran especials.