Frank de Boer deixa la selecció dels Països Baixos
El tècnic dimiteix al no accedir als quarts de final, que era l’objectiu
De comú acord, abans que l’hi proposessin, Frank de Boer va deixar el càrrec de seleccionador dels Països Baixos. L’objectiu traçat i pactat entre ell i la federació holandesa era arribar als quarts de final. La derrota davant la República Txeca (0-2) va precipitar el final de la relació, breu, ja que no ha durat ni un any. L’exjugador del Barça i extècnic de l’Ajax entre altres equips va ser elegit el setembre del 2020 després del fitxatge de Ronald Koeman com a entrenador blaugrana.
«Anticipant-me a l’avaluació, he decidit no continuar com a seleccionador nacional. L’objectiu no s’ha aconseguit, això està clar», va explicar De Boer en un comunicat emès per la federació. El tècnic entén que el descontentament general «augmenta la pressió» sobre l’equip i sobre ell i prefereix deixar el camí lliure a un nou seleccionador que condueixi l’onze taronja a la classificació per al Mundial de Qatar 2022.
L’entrenador pressentia la seva renúncia a la conclusió del partit en el qual es va consumar l’eliminació. Va assumir el fracàs de l’equip com a màxim responsable de la selecció després d’admetre: «No hem jugat prou bé i els futbolistes no van rendir al seu nivell habitual».
«En un minut tot va canviar», es va lamentar De Boer després del partit, al·ludint a l’ocasió malgastada per Malen, en un mà a mà amb Vaclik, i l’expulsió de De Ligt per una mà sent l’últim home. En aquell moment, el quadro neeerlandés tenia dificultats per superar el quadro centreeuropeu (0-0) malgrat que havia saldat els tres primers partits amb triomfs.
Aquell minut fatídic va tancar l’etapa de Frank de Boer, que deixa la selecció amb un balanç de 8 victòries, 4 empats i 3 derrotes en els 15 partits dirigits. La federació comença ja la cerca d’un nou seleccionador.
- A SARAGOSSA La mort d’una guineu per grip aviària acosta el virus als humans
- Fòrum Quiero Corredor L’AVE connectarà Barcelona i València en dues hores el 2027
- Tecnologia Meta, obligada a pagar 479 milions d’euros a la premsa digital d’Espanya
- Patrimoni Les obres per recuperar el Tramvia Blau començaran a finals del 2027
- Vivenda ¿Quant temps pot estar una casa a nom d’un mort? David Jiménez, advocat i economista, aclareix els terminis
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Al Parlament El Govern entrega el Premi Guillem Agulló i Salvador a l’Amical de Mauthausen i a les víctimes del nazisme espanyol
- Balanç del 2025 Les morts en accidents de trànsit a Catalunya augmenten un 5% i els ferits greus, un 11%
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- Famosos El vídeo sorprenent on un tarotista va predir la fama de Rosalía quan encara era una jove promesa del flamenc: "D'aquí quatre anys..."
