Un campió d’alt llinatge

Els seus pares, Adam i Cisca Norris, figuren entre les 500 fortunes més grans d’Anglaterra, però Lando va arribar a l’F1 a base de talent i a McLaren tots destaquen la seva humilitat. Del seu fracàs del 2024 i el seu dolorós sobrenom de Blando va treure la força necessària per aconseguir la corona del 2025.

Un campió d’alt llinatge
3
Es llegeix en minuts

Lando Norris (Bristol, Regne Unit, 13 de novembre de 1999) és fill de l’amo d’una de les 500 fortunes més grans d’Anglaterra, però a McLaren tots destaquen la seva humilitat i bon tarannà. Adam i Cisca Norris tenen un patrimoni de més de 250 milions de dòlars gràcies a l’empresa Horatio Investments Ltd. i, lògicament, Lando va disfrutar de la seva posició per aconseguir el somni de la seva vida i arribar a la Fórmula 1.

Explicava el pare d’Álex Palou que quan el seu fill mirava d’obrir-se camí modestament als karts Lando arribava als circuits amb un motorhome de tres plantes. No obstant, a diferència de molts dels anomenats pilots de pagament, Norris es va treballar una sòlida carrera en categories inferiors i va arribar al Mundial pel seu talent.

Va començar en el kàrting amb 7 anys, va ser campió del Mundial KF 125 el 2014 i després va fer el salt als monoplaces. Va guanyar 46 carreres i quatre campionats: MSA de Fórmula 4 britànica (2015), la Fórmula Renault Europea, la Toyota Racing Series (2016) i la Fórmula 3 Europea (2017).

Amb aquest bagatge va debutar en l’F2 i l’any següent va acabar segon en la categoria avantsala de l’F1, superat pel seu compatriota George Russell. Va aconseguir enlluernar Zak Brown, que va decidir fitxar-lo per a McLaren el 2019.

Va ser el quart pilot més jove de la història a disputar una carrera de la categoria reina, amb 19 anys i 124 dies. El seu primer any en el gran circ va acabar onzè i en l’arrencada de la temporada 2020 va aconseguir el seu primer podi.

Va haver d’esperar molt, un total de 110 grans premis, per aconseguir la seva primera victòria, a Miami, fa només un any. Des d’aleshores, el seu enlairament fulgurant s’ha recolzat en les virtuts del monoplaça de McLaren. Els de Woking van trobar la tecla del desenvolupament per convertir-se en el millor equip de la graella, com certifiquen els dos títols consecutius de constructors.

A Lando, malgrat tenir el millor cotxe, se li va escapar el Mundial el 2024. Alternava actuacions estel·lars amb errors com una casa i acusava en excés la pressió, cosa que li va valer un cruel sobrenom: Blando Norris. I al seu país, Lando NoWins (No Victòries).

Els dubtes

És dels pocs pilots de Fórmula 1 que han parlat obertament dels desafiaments de lidiar amb la salut mental. "¿Alguna vegada has lluitat mentalment amb alguna cosa, però ho has ocultat al món fent cara de valent? Jo sí", va revelar. "Vaig lluitar molt el 2019 i el 2020. No sabia com lidiar amb això. M’ho vaig guardar tot dins i realment va danyar la meva confiança, vaig tocar fons. Dubtava de mi mateix i em deia: ¿Soc prou bo per ser a la Fórmula 1?", va confessar a principis del 2023.

Notícies relacionades

Des de començament de temporada, suma set triomfs i ha aconseguit invertir la tendència favorable al seu company, l’australià Oscar Piastri, al qual va arrabassar el liderat a l’octubre i ha acabat guanyant-li el pols. "McLaren volia que guanyés Lando, per nacionalitat i repercussió mediàtica", va valorar l’antic patró de l’F1 Bernie Ecclestone.

El bo de Bernie probablement té raó. Zak Brown s’ha esforçat a defensar la igualtat de tracte a tots els seus pilots. Les famoses papaya rules. Però a ningú se li escapa tampoc la seva preferència per Norris. Blando ha canviat d’estatus per mèrits propis, després de sortir VoLando cap al seu primer títol i convertir-se en el primer campió de McLaren des que ho va aconseguir Hamilton el 2008.