El TAD expedienta Tebas per filtrar dades econòmiques del Barça
El tribunal ha de decidir ara si imposa una sanció al president de LaLiga, que pot anar des d’una amonestació pública fins a la seva destitució.
El president de LaLiga, Javier Tebas, durant un acte a Buenos Aires. | JUAN IGNACIO RONCORONI / EFE /
El Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD) ha obert un expedient disciplinari a Javier Tebas per una possible vulneració del deure de confidencialitat al publicar a la pàgina web de LaLiga informació econòmica del FC Barcelona. L’òrgan estudiarà ara la possible sanció que, en el cas de considerar-lo culpable, podria implicar la seva destitució com a president de LaLiga.
La denúncia va ser presentada pel president de l’escola d’entrenadors de futbol Cenafe, Miguel Galán, i s’hi van adherir 18 socis del Barça, tot i que no el club que presideix Joan Laporta. El Consell Superior d’Esports (CSD), com fa per protocol amb aquest tipus de sol·licituds, la va elevar fa unes setmanes al TAD, que ha decidit admetre-la a tràmit, i ha obert un expedient disciplinari.
Els fets objecte de la denúncia es remunten al 2 d’abril del 2025, quan LaLiga va anunciar a la seva pàgina web que el nou auditor del Barça havia exclòs de la seva partida d’ingressos els 100 milions d’euros corresponents a les llotges vip del nou Spotify Camp Nou. En aquest comunicat va explicar que el Barça no tenia en aquell moment "ni saldo ni capacitat d’inscripció, cosa que es coneix públicament com a fair play, per a la inscripció dels jugadors Dani Olmo i Pau Víctor".
La qüestió feia referència a la polèmica inscripció dels dos futbolistes el gener del 2025, una vegada vençut el seu termini d’inscripció temporal durant els primers mesos de la temporada passada. Un cas que encara avui està judicialitzat i que es va resoldre, provisionalment, amb una mesura cautelar del CSD favorable a la inscripció dels dos futbolistes com a jugadors del Barça.
Sense consentiment
El TAD, segons han assenyalat fonts oficials a EL PERIÓDICO, ha resolt que "aquest fet pot ser constitutiu d’una infracció molt greu de l’article 76.2.a de la llei de l’esport: "L’incompliment dels acords de l’assemblea general, així com dels reglaments electorals i altres disposicions estatutàries o reglamentàries".
La denúncia de Galán afirmava que Tebas havia revelat informació econòmica del Barça sense el consentiment del club, quan la informació esmentada és privada de l’entitat blaugrana, cosa que el denunciant i els 18 socis barcelonistes que van secundar el seu escrit van entendre com una infracció molt greu.
Tres mesos de termini
Aquesta possible infracció, en el fons de la qual no entra el TAD i que serà analitzada en les pròximes setmanes, pot portar a Tebas sancions que van des d’una amonestació pública fins a la seva destitució com a president de LaLiga, passant per una inhabilitació temporal de dos mesos a un any. El termini per resoldre l’expedient és d’un total de tres mesos des de la seva incoació.
No és la primera vegada que el TAD obre expedient a Tebas. Ja ho va fer el juliol del 2024, arran d’una denúncia del Reial Madrid per l’assemblea en la qual es va aprovar l’acord de LaLiga amb CVC. El tribunal va entendre que el president de LaLiga havia comès una falta per no convocar l’assemblea esmentada en els terminis previstos pels estatuts, però va resoldre l’assumpte amb una amonestació pública.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- Funció pública Pujada salarial dels funcionaris: què ofereix el Govern, a quants treballadors afecta i quan es cobraria
- Una altra nena de 4 anys, a l’uci Mor una nena de 6 anys després d’un tractament dental a València i la Generalitat ordena tancar la clínica
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
