Jordi Portabella: "Caldrà reforçar el transport públic al Camp Nou quan arribi a la màxima capacitat"
¿Es pot complir des d’avui i en els primers partits al Camp Nou que la majoria dels aficionats arribin a peu o en transport públic i que no més d’una tercera part ho faci en cotxe o moto?
Sí, el Futbol Club Barcelona té un pla de mobilitat acordat amb l’Ajuntament i amb els veïns en què, més o menys, es distribueix a terços tota l’arribada a l’estadi: vehicles privats, transport públic i a peu i vehicles de mobilitat personal. En aquests primers partits, com que els nostres pàrquings trigaran a incorporar-se, potser hi haurà un increment de la gent que vindrà a peu i en transport públic. Per tant, aquest repartiment per terços està garantit.
Des d’avui, la Guàrdia Urbana impedirà que els no residents circulin amb els seus vehicles per carrers senyalitzats al voltant de l’estadi reservats només al trànsit de veïns. ¿El Barça preveu que els aficionats que vinguin en cotxe o moto tindran cap dificultat per trobar aparcament?
No, estem d’acord amb la mesura i no considerem que tingui un impacte significatiu. A menys d’un quilòmetre del Camp Nou, es poden trobar unes 7.500 places d’aparcament. D’aquestes, pensem que, segons els horaris, unes 3.800 estaran disponibles per a vehicles que vinguin al partit. N’hi ha prou per atendre la demanda.
Per a les motos, l’Ajuntament habilita 2.000 places addicionals a les mil que ja hi ha. Són totes al voltant del gol nord, encara no accessible, i no n’hi haurà al gol sud, que sí que s’obre. ¿Considera que n’hi ha prou o s’haurien de buscar més ubicacions?
Estem d’acord amb la distribució dels pàrquings de motos, estem molt contents amb el nombre de places i està ben resolt l’accés amb moto per la Diagonal, però trobaríem interessant que hi hagués places al costat de la travessera de les Corts.
Fa un any es va anunciar que s’instal·larien càmeres per controlar que només els vehicles dels residents circulin per determinats voltants de l’estadi, però no estaran operatives fins a la temporada que ve.
De vegades, els timings de les obres experimenten vicissituds que no s’esperen en el moment de fer els anuncis i això acaba endarrerint els processos.
¿El Barça pot garantir als veïns de l’entorn del Camp Nou que es generaran menys embussos i problemes per arribar o sortir de casa ara que abans de les obres?
El pla acordat amb l’Ajuntament pretén millorar la mobilitat de l’entorn de l’estadi, sabent que en determinats moments puntuals s’hauran d’aplicar restriccions generalitzades per a tothom.
L’estadi encara no disposa de places d’aparcament per a socis. ¿La recomanació del Barça als aficionats és que evitin anar en vehicle privat a l’estadi?
Efectivament, ho pretenem amb el pla de mobilitat i també per convicció. El Barcelona també necessita donar exemple amb el tipus de mobilitat que promou i podem tenir un èxit semblant al que hem tingut en l’accés a Montjuïc si els aficionats veuen la comoditat de no haver-se de preocupar per on han d’aparcar per venir a l’estadi. Potser demana una mica més de temps, però és molt més còmode. Fem una proposta clara perquè es desplacin en sistemes modals que siguin col·lectius.
¿El Barça està satisfet amb l’oferta de transport públic o amb els reforços previstos per avui? ¿N’hi ha prou?
Per avui no els tenim previstos, però hem començat a parlar amb els operadors de transport públic i els taxis perquè facilitin l’accés. En l’horari en què jugarem contra l’Athletic, les mitjanes de freqüència dels transports públics són correctes per a la capacitat que tenim.
A mesura que augmenti l’aforament, ¿es preveuen increments de transport públic superiors als anteriors a l’inici de les obres?
Per a les places que tenim ara no cal. Però, de cara al futur, sí que farà falta. No tenim cap dubte que hem de reforçar el transport públic. Un element molt important és que s’acabi la línia 9. Calculem que el 2030 podrà estar a punt l’estació Camp Nou de l’L9.
Aquest garatge soterrat tindrà més de 3.000 places. ¿Quan començarà a estar obert?
S’obrirà de manera gradual. Les 3.000 places no estaran a punt fins que l’estadi no estigui acabat.
¿De quina manera es pensa que l’acord amb Uber pot millorar el trànsit al voltant de l’estadi? ¿També es treballa un acord amb el sector del taxi?
Hem fet una zona per encotxar i desencotxar a Menéndez Pelayo per potenciar el taxi. El cas dels VTC és diferent: un client els pot trucar i dir que el deixin a Menéndez Pelayo, però que hi hagi parades de VTC o que agafin persones pel carrer no està previst en la llei, i nosaltres la complim.
Notícies relacionadesS’ha reduït l’espai que els autocars d’aficionats ocuparan a Gregorio Marañón perquè la circulació dels veïns no es restringeixi en aquesta avinguda i la de Xile. ¿Es pot garantir que els veïns sempre tindran carrils d’accés i sortida en aquesta zona?
Això esperem. Estem d’acord amb el fet que els veïns de Sant Ramon puguin agafar l’avinguda de Xile per entrar al seu barri.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Funció pública Pujada salarial dels funcionaris: què ofereix el Govern, a quants treballadors afecta i quan es cobraria
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- Una altra nena de 4 anys, a l’uci Mor una nena de 6 anys després d’un tractament dental a València i la Generalitat ordena tancar la clínica
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
