La tornada a casa
Els veïns valoren les millores de mobilitat que deixa el Barça a Montjuïc
El club ha gastat 24 milions a adequar l’estadi i diferents elements exteriors
«Ara la gent puja en transport públic i a peu», destaca Sergi Gàzquez, de l’associació veïnal
El pas del Barça per Montjuïc ha marcat un abans i un després als barris de Poble-sec, la Marina i Font de la Guatlla, que envolten la muntanya màgica de Barcelona. Abans de desembarcar a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, el club blaugrana va haver d’adequar els espais per a la seva activitat.
Dins de l’estadi, a més de renovar la gespa, el club va reformar una part de les instal·lacions, que afirma que "estaven en molt mal estat". També va instal·lar torns d’entrada, sales vip, noves llotges i vestidors, segons els requeriments que marquen la Lliga i la UEFA. Ara que el Barça abandona l’estadi, es retirarà el mobiliari del club, les lones i els aspectes identificatius. Però es mantindrà el que més valoren els veïns: el pla de mobilitat.
Dels 24 milions que els blaugrana han gastat en el trasllat, el funcionament i manteniment de les instal·lacions, els 3,3 milions dedicats a com garantir l’arribada i sortida dels aficionats, amb l’elaboració d’un pla de mobilitat, són els més preuats. "Des d’aleshores, quan hi ha un gran esdeveniment, la gent puja a la muntanya en transport públic i a peu", diu el president de l’Associació de Veïns del Poble-sec, Sergi Gàzquez, que no dubta a afirmar que el pla, convertit en la norma que regula els accessos per a qualsevol acte, "és el millor llegat".
Els partits del Barça van rebre una mitjana de 46.000 espectadors la temporada passada. Habitualment, entre 50.000 i 60.000 persones poden acudir a un concert a l’estadi. Els dies de partit, seguint el pla de mobilitat, la muntanya ha tancat l’accés en vehicle privat, cosa que ha evitat que, com passava anteriorment, milers de cotxes inundessin els carrers dels voltants. A canvi, s’han potenciat els diferents serveis de transport públic, inclòs el funicular de Montjuïc, que surt des de la parada de metro de Paral·lel. També els autobusos llançadora gratuïts, que el club blaugrana ha finançat durant la seva estada a Montjuïc.
El Barça assenyala que ha contribuït també a la millora de la il·luminació, l’adequació de les voreres i el manteniment de les escales mecàniques. Precisament, els veïns valoren que s’hagin substituït les velles. "Fallaven sempre, estaven més dies aturades que en funcionament", incideix Gàzquez. A finals d’aquest any s’hauran renovat 16 escales, i la substitució es completarà a finals del segon trimestre del 2026. L’operació implica una inversió de 7,8 milions per part de l’Ajuntament i 3,6 dels fons europeus Next Generation.
Els veïns també destaquen la il·luminació, que s’ha intensificat en tot el circuit de pujada a l’estadi i voltants. "És una gran millora perquè convida més a pujar a peu quan es fa fosc, perquè ofereix més sensació de seguretat", destaca Gàzquez.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Una efemèride crucial On són els Franco (i els seus diners)
- Judici al fiscal general El Suprem condemna a dos anys d’inhabilitació el fiscal general per revelació de dades reservades
- MEDI AMBIENT Catalunya elimina l’"interès públic" dels projectes de renovables
- La defensa europea Espanya entra en la carrera pel GaN per multiplicar la seva potència armamentista
- Els joves se senten molt lluny del que va comportar el franquisme
- Rosa Lluch: "Quan reivindiquen Lluch per acusar el PSOE ens fan mal"
- Justícia L’advocat de Pujol demana que no sigui jutjat partint del parer del metge
- Una efemèride crucial Cercas demana que es desclassifiquin els papers del 23F
- El Govern commemorarà l’aniversari amb sis actes a Catalunya
- El Govern nega tenir responsabilitat per no haver detectat la trama
