UN MADRID EN RATXA
Xabi Alonso domestica Vinícius i desferma Mbappé
L’extrem brasiler va tornar a mostrar la seva millor versió a València, mentre l’astre francès ha marcat 15 gols en els 11 últims partits de Lliga
Aquest Reial Madrid ja és "el de Xabi Alonso". El de Tolosa, amb un to calmat a la sala de premsa i un altre d’enèrgic sobre la gespa, ha convençut els seus futbolistes d’una cosa que feia anys que el vestidor blanc no feia: córrer més que els rivals. Dimarts, els blancs van completar els millors minuts de la temporada a la primera meitat contra el Llevant, en què van fer 11 recuperacions en camp rival: una de Güler, Asencio i Mbappé, dues de Mastantuono i tres de Carreras i Ceballos.
Reconduir Vini
Després d’un annus horribilis, que va des de l’entrega de la Pilota d’Or a Rodri fins a la de Dembelé aquest dilluns passat, sembla que el brasiler està disposat a recobrar el seu estatus d’estrella dins el conjunt blanc. La seva renovació està en l’aire i Xabi l’ha desafiat posant-lo a competir amb Rodrygo a l’esquerra. A Orriols va anotar un gol d’enorme talent amb l’exterior del peu dret. Fa quatre anys en va marcar dos com a suplent al camp del Llevant, cosa que el va convertir en titular amb Ancelotti. Podria haver tancat ara el cercle per retrobar-se a si mateix.
Un altre que es va estrenar va ser Franco Mastantuono, el jove argentí a qui Xabi va prometre minuts per telèfon i que va debutar com a golejador blanc el 23 de setembre, el mateix dia que va debutar Alfredo Di Stéfano el 1953. Mastantuono recollia el testimoni com a golejador argentí al Madrid de Nico Paz i es convertia en el quart golejador més jove del club amb 18 anys i 40 dies, per darrere de Rivera (17 anys i 111 dies el 1995), Raúl (17 anys i 131 dies el 1994) i Endrick (18 anys i 35 dies el 2024).
Franco s’estrenava en la posició de carriler en atac, un experiment que va sortir bé a Xabi, ja que a més del gol va enviar una altra pilota al travesser i va fer un parell de rematades més perilloses. Ara, amb la recuperació de Bellingham, veurà disminuir els seus minuts, però ja ha demostrat que té talent i carisma per ser titular, cosa que serà al Metropolitano dissabte que ve.
Mbappé no va aparèixer a la primera part, però a la segona va anotar dos gols. Va elevar així el seu compte fins als set gols, cosa que el converteix en el pitxitxi. El francès ha anotat 15 gols en els 11 últims partits de Lliga; va marcar en 10, ja que només es va quedar sense fer-ho contra el Mallorca, on li van anul·lar dos gols per fora de joc mil·limètric. Amb aquests dos gols en 121 segons a València n’acumula 53 en 66 partits amb el Madrid. A més, va anotar el seu quart penal del curs, dos a la Lliga i dos a la Champions. I va escollir fer-ho a l’estil panenka, síntoma de la confiança amb què ha arrencat la temporada.
- Caos ferroviari a Catalunya Adif reobre parcialment el túnel de Rubí i reprèn la circulació de mercaderies
- Hypatia III Estel Blay, de Manresa, liderarà una missió 'marciana' a l’illa deshabitada més gran del món: «Les condicions són molt dures i més complexes»
- Gastronomia Joan Roca, un dels millors xefs del món, revela els tres millors restaurants de Catalunya
- Des d’aquest dijous Catalunya suma sis radars mòbils a l’AP-7 als quatre que hi ha i vigilarà la velocitat en els 344 quilòmetres de la via
- Claus de l’horitzó judicial ¿Com queda la situació de Puigdemont després de la sentència del TJUE sobre la immunitat? ¿Quins procediments continuen pendents?
