MotoGP
Marc Márquez no deixa ni les engrunes a Hongria
El pilot de Cervera ja ha guanyat 13 de les 14 carreres esprint aquesta temporada. Avui arrencarà també des de la primera posició a Balaton Park.
Marc Márquez celebra con todo su equipo su triunfo de ayer en Hungría. /
Podem repetir (gairebé) la mateixa crònica de qualsevol altra prova a l’esprint d’aquest any i, fins i tot, tot i que en grau més baix, de qualsevol gran premi. Marc Márquez Alentà, de 32 anys, vuit títols mundials, va tornar a protagonitzar una altra exhibició a Balaton Park, Hongria, on va guanyar liderant cada volta de la carrera, arrencant el primer des de la pole i travessant la meta amb l’avantatge que es va crear en les cinc primeres voltes. És a dir, amb més de dos segons. E.T., El Caníbal, com li anomenen a Itàlia, es distancia ja a 152 punts d’Àlex Márquez, el petit de la família, i li treu 209 punts, més de cinc grans premis, al tricampió italià Francesco Pecco Bagnaia.
Pot ser, sí, que el piquessin divendres, quan Pedro Acosta (KTM), que va caure tot just començar en la prova a l’esprint, el va superar per sis mil·lèsimes de segon el primer dia d’assajos. Pot ser que algú pensés que, arribant a un circuit nou, els altres, per exemple, Marco Bezzecchi (Aprilia), tindrien la seva oportunitat per sorprendre’l. I fins i tot hi va haver qui va somiar, per exemple, Fermín Aldeguer (Ducati) o les fabuloses Honda, amb nou xassís, que van col·locar Luca Marino (4t) i Joan Mir (6è) en posicions mai somiades, tinguessin alguna possibilitat davant el campeoníssim.
Tres rècords
Notícies relacionadesCom somiar és gratis, Marc Márquez els va deixar somiar a tots. Però dissabte al matí i, molt especialment, en la quali de tres hores abans de la carrera a l’esprint, va deixar el seu segell i va establir tres rècords seguits en una ratera, la pista de Balaton Park, a 85 quilòmetres de Budapest.
"Era vital arrencar des de la pole position o des de la primera fila, ja que aquí amb prou feines hi ha punts per avançar", va comentar Márquez orgullós de nou, de liderar la graella de MotoGP per vuitena vegada aquest any i per 102a ocasió en la seva carrera. I com va arrencar de cine, la carrera, per curta que fos, no va tenir història. Marc no s’atreveix a presagiar què passarà avui a la carrera de veritat, ja que va comentar que les altres Ducati, com es va poder comprovar per la segona i tercera posició de Di Giannantonio i Morbidelli, són a prop d’ell.
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Inversió estratègica de futur Catalunya es postula com a pol industrial i tecnològic de referència en defensa
- Més de 300 subinspectors dels Mossos no treballaran demà
- "Entro i surto quan em ve de gust"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: El relat de Pedro Sánchez
- Després de la picada d’ullet del president Junts manté el veto al Govern i desconfia de les promeses de Sánchez: «No cola»
- Malalties respiratòries La grip dobla la incidència estimada de la setmana anterior i ja supera el nivell moderat de transmissió
- Funció pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada del 2,5% per a aquest any dels funcionaris
- Pesta porcina El sector porcí de la Catalunya central mostra la seva preocupació pel brot de pesta
