Alonso, llum al final del túnel
El pilot asturià va rebre el millor regal possible d’aniversari amb un AMR25 que va recobrar la vida a Hungaroring i que li va permetre acabar en cinquena posició després de setmanes de decepció.

Com si fos un oasi al mig del desert que està sent aquest 2025, Hongria ha arribat per a Aston Martin al moment més oportú de tots. La inesperada metamorfosi de l’AMR25 va permetre a Fernando Alonso –amb 44 anys acabats de fer– i a Lance Stroll fer el millor resultat de l’equip verd en tota la temporada (el pilot asturià va quedar cinquè i el seu company, setè).
I és que, en les vigílies del canvi de normativa, amb les mirades posades en si el 2026 serà finalment l’any en què Aston Martin correrà més que la resta, Hongria va donar una mica de llum al final del fosc túnel que travessen els nois de Lawrence Stroll.
És cert que convé no fer-se il·lusions. Tret de circuits determinats, condicions específiques de pista o factors que només l’AMR25 sembla entendre, Aston Martin no estarà a prop de repetir el resultat del cap de setmana passat a Hungaroring. El cotxe va prendre vida al moment just, això està clar, però també va ser una clara mostra del potencial que té el monoplaça quan tot s’alinea. Ara només falta que això passi més vegades de les poques que han passat aquest any.
En això treballa l’escuderia verda, ja que Lawrence Stroll ha contractat el millor personal possible, ha reestructurat l’escuderia de dalt a baix i compta amb les millors eines possibles: un túnel de vent d’última generació, la fàbrica a Silverstone més capaç de tot el pàdoc... Les peces han d’encaixar una vegada per totes, tot i que això, en un món com la fórmula 1, sol ser el treball més difícil de tots.
La màgia de l’asturià
Va ser també un buf d’aire fresc per a Fernando Alonso, que, malgrat no necessitar gaires incentius per seguir competint, sí que mereix petites mostres que, aquesta vegada sí, està en el camí correcte per tornar a ser campió. L’asturià ha tornat a demostrar que no passen els anys per a ell. El bicampió ja n’ha fet 44 i va rebre el cap de setmana del seu aniversari el millor regal possible en forma d’un monoplaça competitiu per fer la seva màgia.
I és que, com Alonso es va encarregar de recordar, ell sempre pilota més o menys igual, però aquesta vegada sí que li han regalat un bon cotxe. Ni tan sols en necessita un que sigui superior a la resta, simplement un que no el faci sortir des de l’última línia de la graella com va passar a Spa. Aquest és, d’altra banda, un dels grans misteris de l’Aston Martin, un cotxe capaç d’arrossegar-se a Bèlgica i, només una setmana després, lluitar per la pole a Hongria. Alonso no està sol en aquesta croada: Verstappen també va patir la bipolaritat del seu monoplaça amb la novena posició a Hungaroring. Al neerlandès aquesta vegada li ha sortit creu; a l’asturià, cara.
Pròxima parada, els Països Baixos
Alonso descansarà aquesta setmana –la fórmula 1 fa uns 20 dies d’aturada a l’estiu–, però amb una mirada més optimista de cara al futur que fa tres dies. El terra de Silverstone combinat amb l’aleró davanter de Budapest sembla ser la combinació guanyadora de l’Aston Martin, que posa la seva mirada a Zandvoort, als Països Baixos, amb una altra actitud.
Si el cotxe serà capaç de respondre en el circuit neerlandès, això segurament no ho sap en aquests moments ni tan sols Aston Martin, que no té objeccions a reconèixer que no entén quan el seu monoplaça carbura i quan no. Malgrat això, l’equip verd, amb Fernando Alonso al capdavant, per fi ha començat a veure una mica de llum al final del túnel en un circuit.
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Històries de LEs Glòries (I) Quan les Glòries van poder ser Sant Jaume
- Espai cultural L’Ateneu Barcelonès atrau ‘expats’ àvids de llengua i cultura catalana
- La demanda d’habitatge gira cap a les llars unipersonals
- Reglament de trànsit El canvi de normativa sobre llums d’alerta genera un mercat fraudulent
- Niubó descarta reimplantar la sisena hora i defensa reduir ràtios
- Les 57 rutes intercontinentals del Prat fan preveure un any de rècord
- Consum culpa de l’augment del joc ‘online’ la recuperació dels incentius
- L’onada de calor deixa màximes de 42 graus a la província d’Ourense
- El Vaticà mira "amb lupa" Hijas del Amor Misericordioso