La plantilla encara aposta per Ter Stegen com a capità

Cubarsí, Olmo, De Jong i Ferran Torres, entre altres, defensen el paper de líder de vestidor del porter alemany malgrat la seva incerta situació en el club.

«La baixa de Ter Stegen és la via més directa per inscriure Garcia», admet Laporta

La plantilla encara aposta per Ter Stegen com a capità
3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

"L’equip sempre decideix els capitans, com ha sigut en el passat. En general, dues setmanes abans del començament de la temporada". Això va afirmar Hansi Flick en la primera roda de premsa de la pretemporada asiàtica arran de la capitania de Marc-André ter Stegen. I els jugadors van pronunciant-se, en rodes de premsa o en entrevistes als mitjans desplaçats a Corea del Sud. De cara a la galeria, la majoria defensa que el braçalet s’ha de continuar mantenint al bíceps de l’alemany.

L’assumpte no és pas senzill. No és una qüestió només de solidaritat envers el company més veterà de la caseta. En la discussió hi intervenen uns quants factors coneguts que dificulten la decisió. D’una banda, se sap que el club vol desprendre’s de la seva fitxa, molt elevada després de la renovació que li va signar Joan Laporta fa un parell de temporades, i que l’aposta és Joan Garcia.

D’altra banda, Ter Stegen es recupera de l’operació a l’esquena, el seu temps de baixa és llarg, tres o quatre mesos, i fins i tot si estigués bé, no compten amb ell, ni com a primer ni com a segon porter. És complicat mantenir com a capità principal un jugador en una situació esportiva com aquesta. De moment, l’ordre de jerarquia és Ter Stegen, Araujo, De Jong, Raphinha i Pedri. Van ser elegits per votació interna la temporada passada.

Suports explícits

Alguns s’han mullat aquests dies de viatges. De Jong, que sempre ha mantingut una relació pròxima al porter i sap bé què és tenir els rectors del club en contra, va defensar l’statu quo actual: "En Marc és el capità de l’equip. És un jugador de classe mundial i ho ha sigut durant molts anys. Sempre ha donat el millor per al club i jo li dono suport i, pel que jo sé, l’equip també".

El mateix va dir Ferran Torres: "No sé si hi haurà votacions, però per experiència i pels anys que fa que és aquí, crec que Ter Stegen serà el capità". I Pau Cubarsí, a la cadena SER, va mantenir la línia argumental: "Ter Stegen és el nostre capità i estem contents amb ell. Fa molts anys que és aquí, així que ens pot ajudar molt en tots els aspectes, perquè ell també ha viscut una mica més que nosaltres". Hi ha alguns jugadors, alhora, que es fan els confosos sobre la manera de decidir els portaveus del vestidor. Alguns tornen la pilota a Flick. "No és una pregunta per a mi; serà per al míster i per al que vulgui fer el club", va dir Koundé. "Per a mi, tot i que no sigui capità, en Marc continuarà sent una persona especial. Si hi ha votacions o no és una pregunta per al míster o el president", va assenyalar Raphinha a Sport.

Ser capità no és només portar el braçalet i decidir davant l’àrbitre si vol la cara o la creu de la moneda. Els jugadors sempre tenen peticions, ja sigui a la presidència o al staff tècnic. De vegades sobre festes, o sobre logístiques de viatges. Ho va explicar una mica Dani Olmo a Mundo Deportivo. "Un capità és un líder, no solament a dins sinó també a fora. Al final es tracta de tenir la confiança del grup, ser un exemple, que pensi pel grup".

Notícies relacionades

A ningú de la plantilla blaugrana se l’ha sentit dir que Ter Stegen no és aquest líder exemplar, malgrat la contaminació que emana des del club. Però en un vestidor en què el pes ja recau en futbolistes molt joves i d’una altra generació del porter alemany, les majories poden canviar. Amb l’inici de la Lliga a tocar, l’enigma no trigarà a resoldre’s.

A Laporta segurament el preocupa més poder registrar Joan Garcia. Va dir ahir des de Seül que això no depèn de la baixa de Ter Stegen. "El que passa és que la seva baixa és la via més directa de fer la inscripció", va admetre.