Futbol
El català, la condició indiscutible per a Aitana Bonmatí al seu nou documental: "Que pugui parlar en la meva llengua ha de ser respectat"
"No tindria sentit fer un documental sobre mi, sobre la meva part més íntima, si després no es pot fer en la meva llengua"

Aitana Bonmatí presenta aquest juny el documental 'Illuminated', un capítol que ha gravat amb la marca internacional Adidas, on fa un repàs de la seva carrera professional, i també mostra la seva versió més personal, desconeguda per a la majoria dels seus seguidors.
La centrocampista blaugrana és una de les futbolistes amb més arrelament a Catalunya i al seu poble Sant Pere de Ribes, i així li ho va fer saber a Adidas. "El que jo pugui parlar en la meva llengua materna, que al final és una llengua i una cultura**, ha de ser respectat**", ha explicat Aitana en una entrevista a Mundo Deportivo.
"No tindria sentit si no es pot fer en la meva llengua"
La jugadora ha afirmat que "celebro que se m'hagi donat suport en aquest sentit en fer aquest documental" perquè "forma part dels meus valors i així ho han entès". No obstant això, això no sempre funciona així, ja que algunes empreses defensen que sigui en castellà perquè pot arribar a més gent. "Igual hi ha marques que et poden dir que si fas alguna cosa en català no els interessa, però en aquest cas m'han respectat perquè forma part de mi. No tindria sentit fer un documental sobre mi, sobre la meva part més íntima, si després no es pot fer en la meva llengua, oi?", ha afegit.
Notícies relacionadesAitana continua envoltada dels mateixos amics de sempre, que són els que han format part d'aquest documental, i segueix vivint a Sant Pere de Ribes, malgrat ubicar-se a 40 quilòmetres de la ciutat esportiva del Barça. "És casa meva, el meu poble, el lloc on he crescut en tots els sentits, tant personal com futbolísticament. Aquí és on jo em sento la de sempre", ha assegurat. "Després de tot el que m'ha passat, sempre dic que tornar aquí és una cosa que em fa feliç i em fa estar tranquil·la perquè hi són els meus. Per això segueixo vivint aquí, perquè m'aporta aquesta pau única", ha recordat.
No és la primera vegada que Aitana reivindica la llengua. També ho va fer en fer part del seu discurs a la gala de Pilota d'Or. "És la llengua que he parlat tota la vida. En la qual m'expresso millor també. Si vull dirigir-me a la meva família, al club, a qui sigui, i vull fer-ho en català, ho faré", li deia a Guardiola en un programa a TV3. "Costa entendre-ho de vegades per què tants problemes? De vegades, intentem justificar-nos perquè volem que ens entenguin, però tot i així no ho aconseguim, queda molt, molt per fer encara", va afegir.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Temps extra per al fiscal
- Debut d’Elionor i Sofia a la recepció oficial de Marivent
- Xoc entre Díaz i Ayuso pel finançament singular i el dúmping fiscal
- Desallotjats els últims inquilins de les Cases Barates
- Camp de Tarragona El camp i la pagesia de Tarragona s'exhibeixen a Valls per la Firagost: "Volem tornar a ser una fira referent a Catalunya"
- Entre Narbona i Carcassona Una dona morta i 11.000 hectàrees cremades en un incendi sense control al sud de França
- Sector bancari Els accionistes del Sabadell aproven la venda de la seva filial britànica al Santander en plena opa del BBVA
- Robatori al cementiri Detinguda per saquejar tombes a Palau d’Anglesola i emportar-se objectes funeraris de bronze de nínxols
- Turisme Barcelona veta les rutes de borratxera a tota la ciutat i durant les 24 hores