Tercer reforç madridista

"Al Reial Madrid seré Trent en lloc d’Alexander-Arnold"

El lateral anglès, que ha firmat fins al 2031, va ser presentat i va declarar en un perfecte castellà que firmar pel club blanc "no es fa cada dia. Això és un somni fet realitat".

«Soc seguidor del Liverpool i Xabi és un ídol per a mi que ha marcat la meva manera de jugar»

"Al Reial Madrid seré Trent  en lloc d’Alexander-Arnold"
4
Es llegeix en minuts
Fermín de la Calle
Fermín de la Calle

Periodista

Especialista en Esports

ver +

Trent Alexander-Arnold, de 26 anys, es va presentar el dia d’ahir com a nou jugador del Reial Madrid guanyant-se l’afició al dirigir-s’hi en castellà en el seu primer missatge. El lateral va fer els deures amb l’idioma, una cosa que al seu amic Jude Bellingham li ha costat més de vuit mesos.

L’anglès, que serà futbolista blanc fins al 2031, arriba gratis del Liverpool, al quedar lliure aquest estiu, tot i que el club blanc ha desemborsat 10 milions perquè l’entitat d’Anfield alliberés el jugador abans del 30 de juny per estar en el Mundial de Clubs.

El futbolista, que firma fins al 2031, ve per ocupar la demarcació de carriler llarg en l’esquema de Xabi Alonso. Es tracta d’un jugador de molta projecció ofensiva que trepitja l’àrea contrària amb freqüència i arriba a la línia de fons per servir un bon nombre d’assistències per temporada. En el deure, la seva fiabilitat defensiva, que flaqueja, obligarà el tècnic a col·locar algun jugador tapant l’esquena de l’anglès en les seves pujades. Trent juga amb el número 8 a Anglaterra, cosa que delata la seva vocació ofensiva, i és considerat en la seva selecció carriler o volant. Destaca per la seva versatilitat, té bon xut i és un jugador acostumat a assumir la responsabilitat. A més, el nou jugador del Madrid manté una estreta amistat amb Jude Bellingham, un altre motiu pel qual el club blanc ha apostat per fitxar-lo. Des de la planta noble del Bernabéu es vol tenir Bellingham més centrat després del seu irregular curs passat.

El sisè jugador anglès

L’anglès posava a la sala de trofeus davant les Copes d’Europa amb la samarreta amb el número 12 i el seu nom (Trent). Alexander-Arnold serà el sisè anglès que vesteix la samarreta del Reial Madrid després de Laurie Cunningham (1979-1983), Steve McManaman (1999-2003), David Beckham (2003-2007), Jonathan Woodgate (2004-2006), Michael Owen (2004-2005) i Jude Bellingham (2023-actualitat).

En la seva intervenció, Florentino Pérez va destacar: "Arriba al nostre club un jugador que ho ha guanyat tot i que ha marcat una època al Liverpool, on és una llegenda. Ara vol continuar construint la seva història d’amor amb el futbol en el Reial Madrid". I després va agrair al futbolista haver elegit els blancs: "Podies haver triat seguir la teva carrera a qualsevol altre equip del món, però has triat el Reial Madrid".

El futbolista va sorprendre al prendre la paraula i adreçar-se als presents a l’acte en espanyol: "Fitxar pel Reial Madrid no passa cada dia. És un somni fet realitat. Tinc ganes d’ensenyar als madridistes el meu joc. Sé que és una gran responsabilitat, però vull guanyar molts títols i créixer i disfrutar amb els millors del món. Gràcies i ¡Hala Madrid!". Feia mesos que l’anglès estudiava espanyol i es va notar en el seu primer missatge al madridisme.

A la sala de premsa de Valdebebas es va adreçar als periodistes en anglès i va començar ratificant com d’emocionant era aquesta jornada per a ell: "És un dia que he estat esperant molt temps. Estic molt orgullós de ser aquí. És un somni ser aquí i vull començar al més aviat possible. És un viatge nou". Trent va confessar que entrenar-se a les ordres de Xabi Alonso és també una desafiament per a ell: "He crescut sent seguidor del Liverpool i Xabi hi va jugar. Hem parlat i li he dit que era un ídol d’infància. És algú que ha marcat la meva manera de jugar, de treballar molt i de tenir fam. No ens hem presentat formalment encara, però hem parlat, sí".

Posteriorment, va restar importància a la influència de Bellingham en el fitxatge: "He parlat amb Jude sobre el Reial Madrid, però no ha sigut tan important perquè es tanqués el fitxatge com la gent creu. La realitat és que el club no necessita presentació. M’ha arribat l’oportunitat en el moment idoni. És un club que està fora de la realitat per a molts jugadors anglesos. Mai vaig pensar que podia arribar fins aquí, per això avui és un somni per a mi".

"Vull jugar on sigui"

Notícies relacionades

Alexander-Arnold va aclarir també per què s’ha posat Trent a la samarreta: "Quan he jugat a Europa, allò del nom era complicat. Uns em deien Trent, altres Alexander i altres Arnold. Així que per simplificar-ho posem Trent". El britànic va apuntar que el que més l’atrau és que "aquí hi ha el tipus de jugadors amb els quals vull jugar. Jugar amb ells i no contra ells m’atrau. Són el tipus de jugadors amb qui vols entrenar-te cada dia i jugar amb ells".

I va evitar pronunciar-se sobre la posició en què hauria de jugar: "Només vull jugar al Madrid. La posició la decideix l’entrenador. He de demostrar què puc fer. Ara toca disfrutar del dia i demà (per avui), a treballar".