Motociclisme

Martín sondeja Aprilia per saber quant li costaria quedar lliure

L’escuderia de Noale està convençuda que el representant del pilot mira ara de negociar perquè, en cas d’anar a judici a Itàlia, podria perdre el cas.

Jorge Martín, acompañado de su padre y de Massimo Rivola, jefe de Aprilia.

Jorge Martín, acompañado de su padre y de Massimo Rivola, jefe de Aprilia. / APRILIA RACING TEAM

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Si et movies per Motorland, podies observar que l’enfrontament entre Aprilia i Jorge Martín, actual campió del món de MotoGP, continuava palpable en l’ambient. I sembla que durarà, com a mínim, tot l’estiu, fins que el campió arribi a un acord, diuen, per alliberar-se del seu compromís del 2026, cosa que Aprilia no vol ni imaginar però que Albert Valera, mànager de Martinator, va comentar amb periodistes de la seva confiança.

Hi afegiré que Aprilia feia el mateix que Valera, especialment a través de Sky Italia, el canal de TV que fa el desplegament més gran al Mundial de MotoGP. Això sí, Aprilia diu que no té res a dir i es nega a aparèixer als mitjans per respondre a Martín.

Ni Valera ni Aprilia tenen entre els seus preferits EL PERIÓDICO, però això no significa que vostès no puguin saber de quina manera i en quin punt es troba l’enfrontament que ha sorprès els 1.200 habitants del pàdoc i promet ser, al marge de l’actual domini aclaparador per part dels germans Marc i Àlex Márquez i la crisi de resultats (de moment) del bicampió de Ducati, Pecco Bagnaia, els temes preferits de l’estiu.

Valera ha dit als seus periodistes de confiança que comença a negociar amb Aprilia i que busca una via comuna per no complir l’any de contracte que li quedaria (2026) amb la fàbrica de Noale. "Això es resol aquest estiu", va ser una de les seves afirmacions a l’Aragó. També va comentar que Honda, que segueix molt interessada a fitxar l’actual campió del món de MotoGP, el vol per a l’any que ve, cosa que significa que la firma alada s’ha negat, de moment, a firmar-li un contracte a Martín per al 2027 i el 2028.

Honda no pensa negociar amb Valera si Martín no és lliure. Aquesta és la versió oficial, d’Honda, però tothom sospita que els termes de l’acord, sigui trianual (2026, 2027 i 2028) o bianual (2027 i 2028), ja estan dibuixats. Honda continua dient, oficialment, que no sap res de Martinator i que, si queda lliure, li interessa.

El temor d’anar a judici

"Aprilia hauria d’haver esgrimit la clàusula Johan Cruyff: tu no vols jugar al Barça, doncs jo no vull ningú que no vulgui jugar al meu equip", va dir a aquest diari un tècnic espanyol del Mundial, que va afegir: "Si ho hagués fet, Aprilia hauria crescut com a marca i com a escuderia, i hauria provocat, potser, l’admiració de molts".

Notícies relacionades

La firma de Noale insisteix que el seu projecte amb Martín encara no ha començat i, simplement es dedica a esperar, amb els braços oberts, la tornada del madrileny a la competició, cosa que trigarà.

L’aspecte que beneficia Aprilia és que si, com Valera va comentar a Motorland, negocia una sortida perquè Martín quedi lliure a final de temporada, és una manera de confirmar que aquesta clàusula no és prou favorable al pilot per arriscar-se a dir adeu, al novembre, i que Aprilia porti el contracte davant un jutge... de Milà.