Espanya va a l’Eurocopa amb 10 del Barça i sense Jenni Hermoso
Les actuals campiones del món viatjaran a Lausana el 29 de juny i debutaran en el torneig continental contra Portugal el 3 de juliol.

Espanya ja mira cap a Suïssa. La seleccionadora nacional, Montse Tomé, va donar ahir la llista de les 23 futbolistes que disputaran l’Eurocopa, que començarà el 2 de juliol. Amb 10 jugadores blaugranes, 11 quan es formalitzi el fitxatge de Laia Aleixandri pel Barça d’aquí unes setmanes, procedent del Manchester City, les barcelonistes seran l’eix central de la selecció. Les absències també són òbvies en la selecció de Tomé.
Jenni Hermoso s’ha tornat a quedar fora de la llista i pot haver sigut el punt final a la seva etapa com a jugadora de la selecció. Sheila García i Laia Codina, assídues en les últimes convocatòries, tampoc han format part de la llista definitiva per a l’Eurocopa.
Com a porteres, Tomé ha optat per Cata Coll, Esther Sullastres i Adriana Nanclares. Per a la defensa hi figuren Olga Carmona, Irene Paredes, Laia Aleixandri, María Méndez, Ona Batlle, Leila Ouahabi i Jana Fernández. Si alguna posició és determinant per al joc d’Espanya és el mig del camp i allí Tomé ha volgut assegurar-se el triplet blaugrana i el més desequilibrant del món, Aitana Bonmatí, Alexia Putellas i Patri Guijarro, que també compartiran convocatòria amb Maite Zubieta i Vicky López.
Notícies relacionadesPer a l’atac, la seleccionadora deixa definitivament fora Jenni Hermoso. El divorci entre l’entrenadora i la davantera madrilenya està més que clar. "El tema de Jenni és una cosa recurrent. És una jugadora important. He parlat amb ella, em reitero. Hi vaig parlar a l’inici d’aquest any, vam tenir una conversa, va venir a la primera data FIFA i hem fet el treball amb ella com amb totes. Hem parlat amb el seu club, amb ella... En la seva posició tenim Patri, Zubieta, Pina, Alexia, Aitana, pot entrar Mariona... És difícil, però això és el que hem decidit", va confirmar la seleccionadora. Al seu lloc, Tomé ha decidit comptar amb Esther González, Lucía García, Athenea de Castillo, Alba Redondo, Cristina Martín Prieto, Clàudia Pina, Salma Paralluelo i Mariona Caldentey. Les futbolistes estan citades el 19 de juny per començar els entrenaments. No obstant, no serà fins al 22 que arribaran les que han disputat la final de la Copa de la Reina, que tindran dos dies més de descans.
La selecció viatjarà a Lausana, el seu campament base durant tot el torneig, el 29 de juny. Abans es concentrarà a la Ciutat del Futbol per preparar l’amistós davant el Japó i greixar la maquinària de cara a l’Euro, en què debutarà contra Portugal el 3 de juliol.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació