LA NOVA AMENAÇA BLANCA
Lamine Yamal, el davanter dels gols importants
El document multimèdia: Barça-Madrid. El vuitè clàssic a la final de Copa
L’extrem blaugrana s’erigeix, amb tot just 17 anys, en la nova amenaça blanca: ja ha marcat al Madrid en els dos clàssics anteriors

«Tenia clar que si marcava seria en partits importants». Ho va dir Lamine Yamal després d’anotar dos gols en dos partits consecutius: contra el Benfica i al camp de l’Atlètic de Madrid. Podria sonar a vacil·lada de futbolista atrevit, espontaneïtat d’adolescent, a resposta a les crítiques. O a tot alhora.
No és una amenaça purament verbal, un estratagema, ni una provocació. El cas és que Lamine Yamal, un futbolista de 17 anys, intimida l’anomenat millor equip del segle XXI. Es podria prendre com un avís perquè, en efecte, marca gols en partits importants. Ho serà la final de la Copa del Rei, igual que tots els clàssics. I el Reial Madrid ho ha comprovat.

Lamine Yamal, juntament amb Iñigo, Olmo i Gavi, celebra la conquesta de la Supercopa d’Espanya amb la golejada al Madrid. /
Dels 14 gols que ha marcat fins ara l’extrem de Rocafonda aquesta temporada, dos se’ls ha apuntat en els dos enfrontaments precedents. En les dues golejades del Barça al Madrid, que també impressionen abans del tercer enfrontament. Lamine Yamal va marcar en el 0-4 del Bernabéu i el 2-5 de la final de la Supercopa. No van ser dos gols de sort: en el primer va clavar un cop de dreta a l’escaire de Lunin i en el segon una suau passada rasa a la xarxa que defensava Courtois.

Lamine Yamal mira a la grada del Bernabéu mentre escolta insults racistes en el clàssic de la Lliga. /
Números de crack
Gols importants, com ho havien sigut els dos consecutius que van motivar la destacada reflexió inicial. Lamine Yamal rebatia les crítiques de la seva relativa escassetat productiva –Lewandowski porta 40 gols i Raphinha en suma 30 –, amb un gol al Benfica en els vuitens de la Champions i un altre, immediatament, l’Atlètic en la remuntada de Lliga (2-4) al març. No s’hauria d’obviar en l’haver del davanter les 22 assistències que ha donat.

Lamine Yamal i Raphinha feliciten Lewandowski pel seu segon gol el Borussia Dortmund a Montjuïc. /
A hores d’ara ningú veu Lamine Yamal com un davanter que hauria d’estar jugant a la Youth League. Ni el veu com el simple acompanyant de Lewandowski i Raphinha a la davantera titular del Barça, que completarà Ferran Torres en absència del polonès. Se’l mira com a astre de talla mundial en la que és la seva segona campanya en l’elit. Per les seves accions al camp i els seus números en les estadístiques: 21 gols i 31 assistències en 98 partits, en les seves dues temporades completes, jugades amb 16 i 17 anys. El debut van ser set minuts contra el Betis, amb 15, el 29 d’abril del 2023.

Lamine Yamal supera Kimmich, en presència de Kane, durant el partit de Champions contra el Bayern de Múnic. /
Errors i genialitats
Només en els errors, en la presa de decisions, algunes de precipitades, se li endevina la joventut, potser la inexperiència. I també és en altres decisions quan s’adverteixen els gens de geni que l’estan conduint a comparacions més grans. Amb el més gran i de qui no s’ha difuminat el record recent entre els culers. Un altre esquerrà que va emergir del planter i va començar d’extrem dret. La xacra més gran del Madrid dels últims lustres.

Lamine Yamal i Kylian Mbappé, en el duel Espanya-França de la semifinal de l’Eurocopa. /
Aquest dissabte Lamine Yamal tindrà 17 anys, 10 mesos i 23 diesi un munt de recòrds de precocitat.Messi, a aquesta edat, era suplent al Barça de Frank Rijkaard. És més: ni va ser convocat al Llevant-Barça (14 de maig del 2005), quan es va cantar la victòria d’aquella Lliga.
Lamine Yamal pot mirar perfectament als ulls Kylian Mbappé, l’últim galàctic. I, potser, és el madridista el que desvia la mirada. Només de veure’l recordarà, immediament, el golàs a l’escaire que va clavar a l’Eurocopa i amb el qual Espanya va eliminar França. Un altre gol important.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves