Iñigo, el kàiser del Barça
"És un líder absolut i ho dona tot per aquest club, és un gran exemple per a la resta. El que ell ha fet ha sigut fantàstic". Aquestes paraules pertanyen a Flick i van ser pronunciades divendres, un dia abans que el central firmés una salvatjada defensiva evitant l’1-1 de Munir a Butarque.

I, de sobte, Iñigo Martínez, "un líder absolut", segons el va qualificar Flick abans de trepitjar Butarque, es va disfressar de Mascherano per escurar la pilota a Munir en una acció defensiva tan valuosa com inoblidable. Al tècnic alemany li va faltar agenollar-se com sí que va fer Guardiola en aquest robatori de l’argentí sobre Bendtner al Camp Nou en un Barça-Arsenal de Champions. Pep es va aixecar eufòric d’aquesta intercepció de l’argentí ("és la jugada que va canviar la meva vida al Barça", va confessar anys després el Jefecito, que actuava per segona vegada de central), mentre Wenger queia frustrat, també de genolls, aquell març del 2011. Flick, en canvi, es va mantenir dret, orgullós del basc.
Butarque s’il·lusionava amb el seu equip quan es va produir la jugada que va canviar-ho tot i va elevar als altars Iñigo Martínez, el kàiser de la defensa, que està a punt de complir 34 anys. Ho farà el 17 de maig vinent investit com el veritable jerarca de la defensa del Barça. Abans i després de la jugada de Munir.
Anatomia d’un ‘robatori’
No s’entén el partit sense aquesta decisiva aparició d’Iñigo.
Minut 91.03. Un agosarat Dimitrovic, porter pepinero, rep la pilota del central Sergio González. Decideix driblar, ja fora de l’àrea a Raphinha, abans de fer una potent passada a camp rival.
M. 91.05. Vola la pilota més de 50 metres fins que Diego García, el davanter que havia tret Borja Jiménez, el tècnic de l’equip madrileny, pentina la pilota cap enrere. Un simple cop de cap que despulla tota la defensa del Barça. ¿Tota? No, tota no perquè Iñigo es disposa a firmar una jugada del tot espectacular.
M. 91.07. Munir es queda tot sol. Toca la pilota per plantar-se a l’àrea de Szczesny, mentre Cubarsí, Iñigo i Gerard Martín emprenen una persecució que no s’intueix que pugui acabar tenint cap èxit. Butarque s’aixeca dels seients, ben convençut que està a punt de celebrar l’1-1.
M. 91.09: Quan el davanter del Leganés s’apresta a acompanyar la pilota amb la cama esquerra apareix el kàiser, que escura la pilota amb la cama dreta amb tal autoritat que ni Munir s’atreveix a demanar penal.
M. 91.10: Iñigo li treu la pilota, un esquerrà nat, amb la dreta. Tot passa en menys de quatre segons. Són tres segons i 47 centèsimes en què l’ofici del basc ofereix una lliçó que serà recordada per sempre en el Barça de Flick. Una vegada té la pilota Gavi, Iñigo dispara la seva eufòria cridant amb ràbia i tancant el puny dret.
M. 91.12. Munir continua estirat damunr la gespa. Ni es pot aixecar. Està atordit i absorbit per l’efecte Iñigo.
Notícies relacionadesM. 91.17. Pedri es refugia en una rutinària passada per a Frenkie de Jong, encara en territori blaugrana, sense creuar encara el mig del camp. El canari toca amb calma la pilota abans d’entregar-la al neerlandès.
M. 91.23: Pedri volia treure’s la pilota dels peus perquè li crema el record de la jugada anterior. Es gira cap enrere, aixeca les dues mans i aplaudeix Iñigo des de la distància. Aplaudiment de reverència. "Sí, he celebrat com un gol aquesta última acció d’Iñigo", va dir Flick, rendit al kàiser o lehendakari del Barça.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"