Òbit
Mor Leo Beenhakker, de 82 anys, exentrenador del Madrid
El neerlandès, que també va dirigir l’Ajax, el Feyenoord i el Saragossa, va pilotar l’equip blanc en plena efervescència de la ‘Quinta del Buitre’.

L’exentrenador neerlandès Leo Beenhakker, que va dirigir el Reial Madrid i el Reial Saragossa, va morir ahir als 82 anys, segons va anunciar la seva família. És l’únic entrenador que ha guanyat l’Eredivisie amb l’Ajax (el 1979-1980 i el 1989-1990) i el Feyenoord (el 1998-1999), a més de guanyar tres títols nacionals amb el Madrid. Es tracta de l’últim tècnic a guanyar dues lligues seguides amb els blancs.
L’exentrenador travessava des de feia diversos dies un delicat estat de salut. Als Països Baixos estaven molt preocupats per la seva evolució i les últimes informacions apuntaven que ni tan sols podia sortir de casa. El Madrid s’acomiada d’un tècnic que va dirigir l’equip sota el mandat del llavors president, Ramón Mendoza, en dues etapes: entre el 1986 i el 1989 i el 1992. Beenhakker va succeir Luis Molowny (que ja havia guanyat la Lliga en la temporada 1985-1986) i va dirigir l’equip madridista cap a tres trofeus consecutius de Primera Divisió.
Després de complir el seu contracte, i malgrat que el seu últim any va guanyar tres títols, va ser substituït pel gal·lès John Benjamin Toshack. La derrota a San Siro per 5-0 en la Copa d’Europa contra el Milan va caure molt malament en el madridisme i va ser probablement el final del tècnic neerlandès, el substitut del qual va tancar la temporada següent el cicle de cinc lligues consecutives del Madrid.
Beenhakker va tornar al Reial Madrid per substituir en l’últim tram del curs 1991-1992 Radomir Antic en una decisió de Mendoza que va sorprendre molts aficionats, perquè, quan el tècnic serbi va ser destituït en la 19è jornada, l’equip era líder amb tres punts d’avantatge sobre el Barça.
La Lliga de Tenerife
Beenhakker finalment no va poder guanyar la Lliga, la primera que va perdre el Madrid a Tenerife en l’última jornada, i va deixar el club. També va dirigir els clubs neerlandesos Volendam i Vitesse, el suís Grasshopper, els mexicans América i Guadalajara, i el turc Istanbulspor. La seva última etapa com a tècnic va ser en la selecció de Polònia, des del 2006 fins al Mundial de Sud-àfrica del 2010. Abans va ser seleccionador dels Països Baixos en el Mundial d’Itàlia 90, en el qual va arribar a vuitens de final. També va dirigir la selecció de l’Aràbia (1993-1994) i la de Trinidad i Tobago en la seva primera Copa del Món a Alemanya el 2006, en la qual va caure en primera ronda, tot i que van aconseguir un punt a l’empatar a zero amb Suècia.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump: "Pot ser que ataqui l'Iran, pot ser que no. Ningú sap el que faré"
- SALUT MENTAL La psiquiatra Marián Rojas revela què s’amaga darrere del perfeccionisme: “És por disfressada de control”
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»