Apunt
Una estona al Paradís

Los jugadores del Barça abatidos tras encajar el 4-4 de Sorloth en el tiempo añadido del Barça-Atlético en Montjuïc. /
Infern, Paradís i al final un empat que ens porta al Purgatori. El Barça va reordenar contra l’Atlètic de Madrid la lectura de la Divina Comèdia de Dante. En un partit capicua, els deu minuts inicials i els deu finals van ser per a l’Atlètic, i al mig els 70 restants ens van oferir una oda blaugrana: la insistència, el domini, la gosadia de la joventut, els genis, la combinació feliç d’un talent col·lectiu que diverteix i ensenya.
"Deixeu fora tota esperança", semblava dir el 0-2 a favor dels matalassers en el minut sis de partit, com si es convidés a entrar a l’Infern. Però els duels contra l’Atlètic tendeixen a la desmesura, ja ho sabem, i al davant hi havia un grup salvatge –gràcies, Javier Marías– que no es donaria mai per vençut. Van ser quatre gols i podrien haver sigut més, però a casa som més de la forma que del contingut, del com que del què. El que ens importa és com es van aconseguir aquests gols, la intensitat que aclaparava l’Atlètic: la rapidesa de les passades i els desmarcatges, les recuperacions immediates. L’alegria amb què els nois es van deixar anar i van començar a combinar amb passades, túnels, talons i esperons, però sense adornar-se com un vers barroc però inútil, no, de cap manera: cosien les jugades amb tot el sentit de l’efectivitat.
Notícies relacionadesHi va haver un temps en què aquests partits els gravàvem en vídeo o en DVD per no oblidar-los, gairebé com un codi tribal: conservar l’estil perquè l’aprenguin les futures generacions. En l’era digital ja no fa falta, i potser la millor empremta siguin els grups de WhatsApp, els diàlegs amb els amics que neixen espontàniament durant el partit. "Pedri, Pedri, Pedri, Pedri", escrivíem dimarts una vegada i una altra.
Amb el 4-2 podria haver arribat el cinquè, però van arribar els canvis, el cansament, i contra l’Atlètic ja se sap. Si això no fos una eliminatòria de Copa, diria que no cal amoïnar-se pel resultat és i l’important és que el foc del joc és del Barça. Però no és del tot cert: aquest empat ens obliga a sortir del Purgatori per tornar al Paradís. Dante, estimat, sigues el nostre guia al Metropolitano.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Científics desmenteixen el mite dels 10.000 passos al dia: aquest és el número real
- Obituari Adéu a Eusebio Poncela, l'actor al límit d''Arrebato' i 'La llei del desig'
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman