Lliga de futbol als EUA
L’eterna Messidependència
L’MLS, que avui torna amb Messi una altra vegada com a gran reclam, va batre rècords d’assistència als estadis la temporada passada. Però, a un any del Mundial als Estats Units, necessita créixer més.
Leo Messi ja ha marcat el seu primer gol oficial en la seva segona temporada completa als EUA. I la lliga, l’MLS, no comença fins aquest dissabte. A 21 graus sota zero, a Kansas City, l’astre argentí va decidir el partit d’anada de la Copa de Campions Concacaf, una espècie de Champions de la zona, per a l’Inter Miami.
Amb temperatures més amables debutarà a la lliga al costat de la seva colla de sempre: Busquets, Alba, Suárez i ara Javier Mascherano com a nou entrenador en substitució de Tata Martino. Messi es manté no només com el puntal del club de Florida, sinó de la competició mateixa.
La Major League Soccer (MLS) ha fet un salt de notorietat des que hi va arribar el 2023. El curs passat va batre rècords d’assistència als estadis. Però necessita créixer més, en particular ara que tot just falta un any per al Mundial que se celebrarà als EUA, el Canadà i Mèxic. Per aconseguir-ho, l’associació amb Apple TV resulta determinant. Una benedicció que comporta una penitència. I és que els seus partits s’emeten en tancat, cosa que no és gaire freqüent als Estats Units pel que fa a l’esport professional. Això limita l’ampliació de la base de seguidors del soccer. A l’altra banda hi ha l’NFL, totalment disparada d’audiència, que s’ofereix en televisions generalistes.
Just abans de l’arribada de Messi, l’empresa tecnològica i l’MLS van firmar un acord de 10 anys a raó de 250 milions de dòlars per temporada. Uns bons calerons i una bona aliança amb capacitat de projectar el producte arreu del món. Però, com hem dit, en tancat. Per això l’MLS ha dissenyat un pla de màrqueting ambiciós a fi d’aconseguir subscriptors per a Apple TV. "Hi haurà més màrqueting i més activitat social per part d’Apple aquest any que no pas segurament en qualsevol altre any de la nostra història de tres anys", ha assenyalat aquesta setmana Don Garber, comissionat de l’MLS.
Edició número 30
I qualsevol pla de màrqueting passa ineludiblement per Messi, que amb 37 anys encara se sent l’aliment d’un gran negoci, en el qual ell menja a part, i del futur del futbol als Estats Units. "El seu impacte és gegant", va certificar Mascherano, que va deixar la selecció sub 20 de l’Argentina per viure l’experiència nord-americana dirigint excompanys del Barça. "Cada pas que fa Leo en la seva carrera generar un impacte enorme perquè és el millor. L’MLS se n’ha beneficiat enormement. A cada racó del món coneixen el nostre club i a la nostra lliga, i Leo hi té molt a veure", va afegir el tècnic de l’Inter.
És la lliga que comença l’edició número 30 de la història, i ho farà amb la incorporació d’un 30è equip en la competició, el San Diego FC, la principal estrella del qual és el mexicà Hirving Lozano. I l’Inter Miami, la imatge del campionat, disputarà aquest any no només l’MLS, sinó també la Leagues Cup (que va conquerir el 2023), la Copa de Campions de la Concacaf i a més el Mundial de Clubs, que es jugarà, a l’estiu als EUA, convidat capritxosament per la FIFA per aprofitar el ganxo comercial de Messi.
Sense Leo cau l’expectació
La mala sort per a l’MLS és que l’Inter Miami va ser eliminat l’any passat tot just començar en els play-off pel títol, i sense el 10 argentí tot decau. La final va enfrontar el New York Red Bull i el Los Angeles Galaxy de l’exblaugrana Riqui Puig, campions a la final, i malgrat presentar-se dues franquícies de dos mercats potentíssims, va tenir una audiència televisiva decebedora.
Una de les idees que estudia l’organització de la lliga nord-americana és equiparar-la al calendari amb els campionats europeus i d’aquesta manera evitar que els play-off coincideixin amb l’arrencada de la poderosa NFL (campionat de futbol americà), que ho enfosqueix tot. Ara per ara, es manté en l’esfera del debat. En l’esfera dels precs, que Messi no es lesioni i aconsegueixi arribar amb l’Inter Miami a les últimes rondes del campionat.
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- La Generalitat construirà vestidors mixtos en els 150 parcs de bombers
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Fi de l’era Mazón: Pérez Llorca, nou president gràcies al suport de Vox
- L'exjugador del Barça Dani Alves reapareix en un nou vídeo predicant a Girona: "El Déu que és allà és el mateix que és aquí"
- Música RTVE reitera el no d’Espanya a Eurovisió si Israel participa en el concurs: “Calen més mesures”
- Polèmica municipal Els Comuns reclamen a la Síndica de Greuges que actuï davant el veto de Martorell a omplir garrafes a les fonts
- Organitzacions empresarials Fainé demana "exemplaritat i compromís social" als directius
