Open d’austràlia
Badosa afronta avui el seu gran repte personal i esportiu
La catalana s’enfronta a Sabalenka, número u del món i la seva millor amiga dins i fora del circuit. En joc, la final d’un Grand Slam.

Després de trencar el seu sostre de vidre arribant per primera vegada a unes semifinals de Grand Slam, Paula Badosa buscarà avui, a partir de les 9.30 del matí (hora espanyola), continuar somiant a la recerca de la final de l’Open d’Austràlia. Per aconseguir-ho haurà de superar la prova més difícil, tant emocional com esportiva, a l’haver d’enfrontar-se a la seva gran amiga i absoluta dominadora a Austràlia, Aryna Sabalenka.
La bielorussa, número u del món des de l’octubre, va de cap a buscar el tercer títol consecutiu a Melbourne, fita que no ha aconseguit ningú des de Martina Hingis entre 1997 i 1999. Són ja 17 victòries consecutives amb els títols del 2023 i 2024 a les seves vitrines, a més de sumar-hi un bagatge increïble de sets al seu favor.
Des de la final del 2023 contra Ielena Ribàkina, Sabalenka no sabia el que era cedir un parcial, fins a l’últim partit de quarts de final, contra Anastassia Pavliutxénkova, en el qual es va veure patir la bielorussa com poques vegades abans en la Rod Laver Arena. S’hi pot agafar una Badosa que, lluny de mirar a la seva gran amiga, s’ha de centrar a continuar mostrant una versió que millora la d’aquella Paula que va arribar al número dos mundial. La seva victòria contra Gauff a quarts de final és l’última demostració de la seva gran millora i no només esportiva, sinó també mental, al saber superar els pitjors moments amb molta solidesa, la que li va faltar els últims anys.
Badosa i Sabalenka no únicament formen un duo de les millors jugadores del món, sinó també la gran amistat del circuit. Tenen tanta complicitat i afecte que han arribat a compartir molts moments lluny de les pistes, recolzant-se mútuament en els seus moments més durs.
Suport mutu
Notícies relacionadesProva d’això va ser el primer dels seus tres partits el 2024, a Miami, just després d’haver-se conegut la mort de l’exnòvio de Sabalenka. "És una de les meves millors amigues; per descomptat que sé pel que està passant. Per mi també és un xoc viure tot això; al cap i a la fi, és la meva millor amiga i no vull que pateixi", explicava llavors Badosa abans del seu partit, que va acabar guanyant la jugadora bielorussa, que domina el cara a cara per cinc victòries a dos.
Un mes després va ser Paula qui va haver de viure una de les pitjors situacions de la seva carrera davant Sabalenka, quan en el seu partit a Stuttgart l’espanyola es va veure obligada a retirar-se amb el partit igualat en el tercer set i va esclafir a plorar davant l’abraçada de la seva gran amiga. A Stuttgart, el calvari de Paula i la seva lesió d’esquena la va fer tocar fons, res a veure amb la situació que se li presenta ara a Austràlia, a un pas de la final d’un Grand Slam.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats