Tenis
Alcaraz i Djokovic busquen destronar Sinner a Austràlia
L’espanyol aspira a conquerir l’únic Grand Slam que se li resisteix als seus 21 anys, mentre que el serbi persegueix el seu 12è títol a Melbourne.
Melbourne Park obre demà les portes per donar la benvinguda al primer gran torneig de l’any al món del tenis, una nova batalla amb un clar objectiu: destronar Jannik Sinner. L’italià, vigent campió, és per molts motius el gran favorit. Des del passat 2 d’octubre, l’italià no coneix la derrota i suma ja 17 partits consecutius guanyant, tots sobre una pista dura que domina com ningú. Austràlia i Nova York van caure a favor seu el 2024, mostrant una superioritat que només Djokovic i Alcaraz van poder posar en qüestió algun cop.
El murcià i el serbi seran novament els dos grans aspirants a aconseguir aixecar el títol. Per a Alcaraz seria el primer, mentre que per a Djokovic, el jugador que més títols ha alçat a Austràlia, ni més ni menys que l’11è. Només l’hegemonia de Rafa Nadal en Roland Garros, amb 14 títols, pot superar els números de Nole a Melbourne.
Des que iniciarà la seva pretemporada a inicis de desembre, Carlos Alcaraz va avisar que el seu gran objectiu de l’any era conquerir l’únic Grand Slam que se li resisteix als seus 21 anys. Mai ha sigut capaç de superar els quarts de final a Austràlia, on l’any passat va caure davant Zverev. En cas d’aconseguir-ho, superaria a Nadal com el tenista més jove de la història en conquerir els quatre grans tornejos del món del tenis i deixaria la marca en una edat gairebé insuperable. Per a això, el murcià ha treballat molt i ha anat buscant millores en el seu joc.
Alcaraz ha fet canvis en la dinàmica de sacada, a la seva raqueta i fins i tot al seu equip, amb la incorporació de Samu López, que ajudarà a Juan Carlos Ferrero.
No només és cosa de tres
Notícies relacionadesPer arribar fins a la consecució del títol, Carlitos haurà de superar un camí del més dur amb Djokovic com a possible rival a quarts. El serbi partirà com el setè cap de sèrie, cosa que l’obligarà a tenir un camí més complicat de l’habitual. Malgrat això Nole arriba amb el clar objectiu d’elevar a 25 el seu nombre de Grand Slams.
No serà únicament una lluita de tres el camí feia el títol i és que tant Medvédev com Zverev ja han demostrat en moltes ocasions que presenten prou garanties per entrar a totes les travesses. Sense anar més lluny, el primer defensa la final de l’any passat, que se li va escapar quan ja acariciava el seu segon títol de Grand Slam. Un altre dels grans noms que poden aparèixer en escena és el de Taylor Fritz, que aterra a Melbourne després de ser el gran artífex de la victòria dels EUA a la United Cup.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
