Motogp
El Mundial cancel·la el GP de València
«No considero ètic ni assenyat córrer aquest gran premi», afirma Bagnaia
Dorna Sports ha suspès l’última prova del Mundial, el 15, 16 i 17 de novembre a Xest. La pressió dels pilots per cancel·lar la carrera ha sigut decisiva. S’estudia córrer en un altre circuit, potser en un altre país, per tancar el campionat.
L’organització del Mundial de motociclisme, la companyia Dorna Sports, va anunciar ahir la cancel·lació del Gran Premi de València, que en principi havia de tancar el Mundial de MotoGP el cap de setmana del 15 al 17 de novembre en el circuit de Xest, un preciós escalèxtric.
Malgrat que, durant tres llargs dies, els organitzadors, que han estat en contacte permanent amb el País Valencià i, per descomptat, amb la Federació Internacional de Motociclisme, que era partidària que es corregués a Xest "per ajudar i salvar part de l’economia d’allà", volien aprofitar al màxim les opcions de València, finalment han decidit que el millor era cancel·lar la prova i traslladar l’últim gran premi de la temporada, potser decisiu per a la proclamació del campió de la màxima categoria, a un altre circuit i, probablement, a un altre país i, fins i tot, canviar la data al 24 de novembre, l’últim cap de setmana de novembre.
Aportació de recursos
Els organitzadors, que fins ahir només es van pronunciar a través del seu màxim representant, Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna Sports, que va declarar al diari AS que "es manté la data del 17 de novembre en el calendari", en una clara al·lusió i confirmació que l’últim gran premi de l’any es faria a València o en qualsevol altre circuit o país, s’han retractat mitjançant un comunicat. "Després de sospesar acuradament el potencial impacte positiu que MotoGP pogués córrer a València en dates retardades, i per assegurar que cap recurs es desviï dels esforços de recuperació per la presència de MotoGP, el campionat i les autoritats locals s’han vist obligats a cancel·lar el GP de València 2024", deia el document publicat per la companyia.
"En lloc de córrer a València, MotoGP correrà per València. El campionat posarà esforços col·lectius a recolzar els fons d’ajuda que ja estan en marxa per assegurar que el nostre impacte positiu pugui connectar amb la zona de la manera que millor serveixi a les persones i comunitats de les quals hem format part durant tant temps", afirmen des de l’organització del Mundial.
No ho han fet abans perquè l’únic anunci que sí que estaven obligats a fer abans que comencessin, ahir, els primers entrenaments del GP de Malàisia, era que es cancel·lava la carrera de Xest i es donava per conclòs el Mundial demà a Sepang, una opció que en cap moment han sospesat els organitzadors, no només perquè no es pot suspendre l’última carrera (o jornada de Lliga) d’un campionat així, de sobte, sinó perquè ja s’havien cancel·lat el de l’Argentina, l’Índia i el Kazakhstan.
El gran final de festa
I, a més, perquè l’últim cap de setmana de la temporada és el moment escollit per l’organització del campionat per celebrar la gran festa i, en aquest cas, anunciar el nou logo i la nova imatge del Mundial de motos. És molt probable que l’organització, que possiblement està pensant en Qatar, Portimao o algun circuit espanyol (Barcelona, Aragó o Jerez) per concloure el Mundial, encara sabent que, si escull Espanya, podria, també, rebre les mateixes crítiques que hauria rebut si hagués decidit córrer a València, anunciï avui la seva decisió.
La sensació que es va produir a Sepang tot just van arribar els mil habitants del pàdoc al traçat de Malàisia va ser de total rebuig, especialment dels pilots, de córrer a València. Dijous, tots van assenyalar que no es veien amb ànim de córrer allà i, fins i tot, més d’un va dir que no volien anar a Xest. No només Marc Márquez va liderar aquesta idea, sinó que Àlex Rins, per exemple, va ser molt més contundent. "No sé amb quin ànim aniria al circuit sabent que, davant d’una catàstrofe com aquesta, el primer que van arreglar, perquè nosaltres poguéssim córrer, eren les carreteres d’accés al circuit. No, no; èticament no podem córrer, ni tampoc nosaltres tindríem ànim per competir, crec", va dir.
Ahir, la negativa dels pilots, representats per Pecco Bagnaia, actual bicampió del món; Jorge Martín, subcampió i líder del Mundial, i Marc Márquez, ha sigut ferm. "Ho tinc clar, tot i que m’estic jugant aconseguir el meu tercer títol consecutiu. Si decideixen que hem de córrer a València, en la data que sigui, jo no penso córrer. No crec que sigui ètic i assenyat córrer a València, ateses les circumstàncies que envoltarien el GP", va indicar Bagnaia.
Notícies relacionades"La postura de Pecco em sembla dura i clara", va afegir Márquez. "Aquí tothom parla d’ajudar, ¿oi? Doncs, si volem ajudar, fem una cosa: només es pot ajudar amb diners. Jo estic disposat a córrer a València o a plantejar-me córrer allà si els organitzadors, d’entrada, donen tots els diners que reben de la Comunitat Valeniana per tenir un GP a Xest a la gent que s’ha quedat sense res. A partir d’aquest gest, parlem-ne".
Martín se suma a la postura dels pilots, tot i que es va limitar a dir que "acudir a València, córrer allà, em sembla una cosa molt, molt difícil i dura, però no només per a nosaltres, no només per al Mundial, no només per a la gent del pàdoc, que molts tenen famílies i amics allà, sinó fins i tot per a Dorna, l’organitzadora del campionat".
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- ASSUMPTES PROPIS Cristina Fallarás : "No puc comptar quantes vegades m’han violat"
- Quatre morts en l’accident d’un bus que tornava a BCN
- Les mutualitats es concentren a Catalunya i guanyen assegurats
- La protagonista del congrés de Sevilla
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Vivienda Barcelona desaloja un edificio ocupado en Muntaner por su mal estado y las molestias a vecinos
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- Filó turístic Excursions ‘low cost’ des de Barcelona: el fenomen en auge que inunda els portals de veïns
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?