Lamine Yamal, el millor jove; Rodri, el millor del torneig
Espanya va col·leccionar tots els premis individuals de l’Eurocopa. Va tenir l’MVP de la final (Nico Williams) i el màxim goleador: Dani Olmo, juntament amb Kane.

Ningú tan jove havia debutat a l’Eurocopa i ningú tan jove havia marcat a l’Eurocopa. Estava cantat que un premi portava el nom de Lamine Yamal. Al més jove, efectivament, tot i que optava perfectament al títol del millor jugador del torneig. El descomunal impacte de Lamine Yamal en el torneig, que ja va col·leccionar tots els rècords de precocitat amb el Barça, la selecció i a la Champions, es va ampliar amb la seva sensacional actuació a l’Eurocopa, coronada amb l’assistència al seu amic Nico Williams en l’1-0. Podien existir dubtes del rendiment que pogués donar en la màxima competició per països, però aquests dubtes es van dissipar tan aviat com es dissipen els núvols cada dia a qualsevol ciutat d’Alemanya.
Amb 17 anys i 1 dia
Notícies relacionadesNo li va pesar a Lamine Yamal el debut al Camp Nou amb 15 anys, ni el va impressionar debutar amb La Roja el mes de novembre passat –el va impressionar tan poc que va marcar en l’estrena contra Geòrgia–, ni li va espantar la Champions (va jugar tots els partits), ni tampoc el va acovardir sortir a l’immens Estadi Olímpic de Berlín, al qual ha tornat un mes després per recollir la glòria que ha aconseguit durant set partits. El seu nom està inscrit per a molts anys en la classificació del golejador més jove del torneig, amb l’obra d’art que va crear a l’enviar un xut parabòlic a l’escaire en la semifinal contra França, i al trofeu al millor jove amb 17 anys i un dia.
Tenia competència Lamine Yamal a les seves pròpies files amb Nico Williams. També amb Rodri, que amb la seva discreció va moure els fils del joc i alguns de propis de la convivència interna. Els tècnics van valorar la tasca silenciosa i eficient de Rodri, que va marxar al descans lesionat. L’MVP del partit va ser Nico Williams per haver fet l’1-0 i Dani Olmo va acabar compartint el títol de màxim golejador amb Kane.
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- La T.I.A contra el narcotràfic L’as a la màniga d’Ibáñez: arriba l’últim Mortadel·lo, un còmic inèdit i ‘perdut’ des de fa 10 anys
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- ¿Ningú vol dimissions?
- Viatge del president Illa es veurà amb el rei Carles III d’Anglaterra en el marc d’unes jornades contra el canvi climàtic a Londres
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries