Alcaraz imposa la seva llei i entra en la tercera ronda de Wimbledon
El vigent campió del torneig es desfà sense problemes de l’australià Vukic i s’enfrontarà ara al nord-americà Tiafoe.

Segon partit i segona victòria clara de Carlos Alcaraz camí de la defensa del seu títol a Wimbledon. La víctima del campió va ser l’australià Aleksandar Vukic, de qui es va desfer ahir per 7-6 (5), 6-2 i 6-2. Només la relaxació en el primer set va embrutar una mica el marcador d’un partit que el tennista murcià va resoldre en 1 hora i 51 minuts. El camí cap a la final del 14 de juliol començarà a empinar-se demà a l’enfrontar-se en tercera ronda al nord-americà Frances Tiafoe.
Des de feia quatre anys Alcaraz tenia un compte pendent amb Vukic, quan l’australià el va eliminar en la fase prèvia de Roland Garros, l’any de la pandèmia de covid. Llavors, amb 17 anys, se li va escapar un match ball abans de cedir la victòria. Tot i que aquesta derrota no compta en el cara a cara del circuit ATP, Alcaraz buscava una revenja davant un rival que, als seus 28 anys, mai havia superat una segona ronda en els 12 partits de Grand Slam (4 a Wimbledon) disputats en la seva carrera.
Notícies relacionadesVukic (69è mundial) es presentava amb bons resultats en aquesta gira d’herba, després d’arribar a semifinals a Eastbourne (derrota contra Taylor Fritz) i quarts a Hertogenbosch (derrota contra Tallon Griekspoor), després de superar la primera ronda de Wimbledon, amb un maratonià partit a cinc sets contra l’austríac Sebastian Ofner. Alcaraz no volia sorpreses i va començar segur i valent per fer el primer break (4-2) i avançar-se amb un 5-2 per tancar el primer set sense problemes, en un partit que es va jugar a la segona central, amb el sostre cobert per la pluja.
Tot semblava de cara per al campió de Wimbledon, però, inesperadament, aquest avantatge es va esfumar per la relaxació del tennista murcià davant la facilitat amb què dominava. Va voler donar espectacle, com li agrada, però va cometre errors en moments clau i això ho va aprofitar Vukic per pressionar-lo. Salvat el set, la resta no va tenir gaire més història. Alcaraz va ajustar el seu joc per evitar més ensurts. En un tres i no res es va apuntar la segona mànega i cedint només dos jocs i en tot just mitja hora. El tercer set el va acabar amb un ace i cedint només dos jocs.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE