fórmula 1
Un final de bogeria i una victòria regalada per a Russell a Àustria

George Russell tras la carrera /
George Russell va ser l’inesperat vencedor del Gran Premi d’Àustria, onzena cita del calendari. El pilot de Mercedes apuntava a la tercera plaça del podi, veient en l’horitzó la impressionant batalla que entaulaven els dos primers del campionat, Max Verstappen i Lando Norris, però l’agressiva defensa del neerlandès va acabar en accident a falta de sis voltes. Russell va heretar el lideratge i va conquerir la seva segona victòria en la F1 després de l’aconseguida al Brasil el 2022.
En un desenllaç d’autèntica bogeria, Oscar Piastri (McLaren) i Carlos Sainz (Ferrari) també van tenir recompensa i van escortar el britànic al podi després d’una carrera marcada per l’estratègia, l’alta degradació i la pressió implacable de Norris a Verstappen al circuit Red Bull Ring. El Max va ser sancionat amb 10 segons i va patir una punxada, però va poder continuar i travessar la meta en cinquena posició. Norris, en canvi, es va haver de retirar amb greus destrosses al monoplaça. "El Max no m’ha deixat espai i ha anat contra mi", va dir Norris visiblement molest amb l’incident. I va afegir: "Simplement, crec que Verstappen no volia acceptar perdre aquesta carrera i ens ha fet fora a tots dos".
Aston Martin es va tornar a quedar sense punts. Lance Stroll (13è) i Fernando Alonso, que va acabar en 18a posició i amb volta ràpida en carrera, van constatar la dramàtica situació del seu equip, que la setmana que ve arribarà al circuit de Silverstone, on tenen la seu, sense millores en l’AMR24 i amb poques perspectives de poder capgirar la seva ratxa tan nefesta.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura