Verstappen espanta a Imola en un dia desastrós per a Alonso
El líder del Mundial ha firmat la setena ‘pole’ de set possibles aquest any i obrirà avui la graella escortat per Norris i Leclerc. Sainz sortirà quart per la sanció a Piastri i l’asturià arrencarà penúltim.

Max Verstappen va firmar ahir la seva setena pole de set de possibles aquest any al GP de l’Emília-Romanya i avui (15.00 hores) obrirà la graella escortat per Lando Norris i Charles Leclerc, amb Carlos Sainz en quarta posició. Oscar Piastri, que va acabar segon després del Red Bull, va ser penalitzat amb tres llocs per la FIA, al considerar que va bloquejar Magnussen durant la Q1. Un càstig del qual surt especialment beneficiat el seu company Norris, vencedor a Miami, que podrà desafiar novament a Max.
Imola, un circuit de la vella escola que no perdona els errors, va ser especialment cruel amb Fernando Alonso, que va viure un dissabte desastrós. Al matí, va protagonitzar un aparatós accident després de perdre el control del seu AMR24 en l’última corba del traçat italià, destrossant el seu monoplaça. Va haver de passar per la clínica del circuit per descartar lesions, mentre els mecànics del seu equip iniciaven una carrera contrarellotge al garatge per reparar el cotxe a temps per a la classificació.
Tot i que els danys eren molt importants, van aconseguir el seu objectiu i Alonso va poder sortir a pista a la Q1, amb 10 minuts per endavant per mirar de passar el tall. En la seva primera volta es va situar setè, amb molta velocitat. Feia la impressió que les millores introduïdes aquest cap de setmana per Aston Martin començaven a donar els seus fruits, però tot es va torçar amb una altra catastròfica excursió fins a la grava. Després de canviar pneumàtics, Fernando va buscar el seu temps a la desesperada, però l’AMR24 no anava i des del mur d’Aston Martin el van instar a parar: "Han detectat un problema desconegut", va explicar Alonso després de donar-se per vençut.
"Serà una carrera dolorosa"
La prematura eliminació va ser una autèntica galleda d’aigua freda per als de Silverstone, que van triar Imola, primera cita europea del calendari, per introduir el seu paquet aerodinàmic més ambiciós aquest any, amb un total de vuit actualitzacions. Avui Fernando arrencarà al fons de la graella, sense cap oportunitat en carrera, així que per certificar si les millores d’Aston Martin funcionen, caldrà esperar a Mònaco.
"Serà una carrera dolorosa, molt dura, perquè Imola és el segon circuit més difícil per avançar després de Mònaco i sortint tan enrere. Només estic pensant que s’acabi i tornar a casa. Hi ha bons i mals dies, i aquest és un dels dolents", va assegurar Fernando, que va agrair l’esforç dels seus mecànics per reparar el cotxe en temps rècord. "Ha sigut increïble", va afegir.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou