quarts de final de l’acb
L’Unicaja nega el triomf al Manresa en l’últim quart
L’equip del Bages, que va estar per davant bona part del partit, va acabar cedint en el tram final, en què l’Unicaja va firmar un parcial de 17-3.
No hi ha dos equips a l’ACB que juguin amb més ritme i que siguin tan atrevits com Unicaja i Manresa. En el primer assalt dels quarts de final, convertit en una corredissa que tan bé va als dos equips, van acabar a la vora els manresans, que van arribar a guanyar de 12 punts gràcies al gran encert en el triple (52%) però van acabar fosos davant la imponent reacció cajista en l’últim quart, un demolidor parcial de 17-3 liderat pels triples de Kalinoski. Dimarts vinent, el Manresa buscarà forçar el tercer partit al Nou Congost.
Tres play-off en els últims sis anys ha disputat el Baxi Manresa, petit entre gegants, sempre obligats a aguditzar l’enginy per confeccionar plantilles amb recursos escassos, experts el director esportiu Xevi Pujol i el tècnic Pedro Martínez a descobrir talent i maximitzar-lo. Tot això sota una identitat reconeixible i innegociable, equip alegre i sacrificat. Va voler imposar la seva llei d’inici l’Unicaja, intensitat, físic i cames per incomodar l’atac del Manresa, organitzat per Dani Pérez. A falta de l’important Kendrick Perry – perjudicat del genoll–, dos triples consecutius de Kalinoski i Barreiro (8-2) per acovardir els manresans, que replicaven a través de Devin Robinson a la pintura.
Res agrada més als dos equips que córrer, i tots dos van acordar convertir el partit en una corredissa; festival de contraatacs, pèrdues i transicions ràpides. Va emergir el renascut Pierre Oriola amb cinc punts d’una tirada per igualar el xoc (18-18). Va arribar a obtenir una màxima de 12 punts el Manresa (18-30). Però entre Geben i el canell de Badio, els visitants van marxar amb avantatge al descans (34-40).
Notícies relacionadesL’Unicaja es negava a cedir una derrota al Martín Carpena, capaços els malaguenys de discutir el monopoli del Barça i el Madrid en la fase regular –no cedien aquests el liderat des de feia 15 anys. Kalinoski (11 punts) va encendre el Carpena des del triple i la reacció dels cajistes va ser demolidora; parcial de 17-3 per deixar a la vora els catalans (69-59).
Va parar el partit Pedro Martínez, intentant revertir l’ofensiva local, però el Manresa s’havia quedat sense cames. Seguia refugiat en el tir exterior, sortint Robinson i Badio, però la defensa era un forat impotent davant el vendaval, poderosos a la pintura Kravish i Sima i sentenciant els calibrats canells de Kalinoski i Barreiro.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Crisi ramadera Catalunya dona per finalitzada la crisi ramadera de la dermatosi nodular, que va obligar a sacrificar unes 3.000 vaques
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Quan la corda es trenca
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
