Un Espanyol impotent s’oblida de l’ascens directe
L’equip periquito suma un altre trist empat contra l’Sporting i es queda a sis punts del seu objectiu després dels triomfs de Leganés, Valladolid i Eibar.

D’empat en empat cap a l’agonia final. Així transcorre el camí de l’Espanyol per Segona. Queden quatre partits per al tancament i el seu escenari més probable és el play-off per pujar a Primera. No mereix més el bloc català, que encara ha de certificar la seva presència en aquestes eliminatòries traïdores a les quals aspiren uns quants rivals, entre ells l’Sporting, que ahir es va emportar un punt de l’Stage Front Stadium (0-0). L’ascens directe ja sembla una utopia: queda a sis punts després dels triomfs del Leganés, el Valladolid i l’Eibar.
Ni tan sols la presència de 25.000 periquitos va servir per agitar un Espanyol impotent davant un rival que fa set anys seguits que està en la categoria de plata. El quadre blanc-i-blau suma 12 partits sense caure, 8 d’ells amb Manolo González. No perd, però tampoc guanya. Sis taules i només dos triomfs: 12 punts de 24. Un 50% insuficient que empitjora les xifres de Luis García (57%) i de Ramis (52%), tots dos acomiadats.
Gol en fora de joc
No va tocar gaires peces el preparador en la seva aposta inicial. El gegant Gastón Valles va ser l’única novetat en un 4-4-2 amb Braithwaite i l’uruguaià a dalt. La idea era trencar la defensa asturiana, però a l’equip periquito li va costar molt trobar les seves referències.
L’Sporting, que encadenava sis derrotes consecutives com a visitant, no es va intimidar a Cornellà. Sembla que els rivals han perdut el respecte al quadre blanc-i-blau, que va ser dominat en alguns minuts. La possessió va quedar equilibrada, com el resultat final. El drama podia haver sigut pitjor si un gol de Mario González hagués pujat al marcador (m. 29). El VAR va confirmar l’ajustat fora de joc. La desesperació es va apoderar de l’afició en la primera aproximació clara del seu equip. Una pujada de Brian Oliván va acabar amb un centre al qual no va arribar Braithwaite. Sí que va rematar Gastón Valles, però l’ariet no s’ho esperava i la pilota va ser massa alta (m. 36).
Notícies relacionadesEl partit va arribar al descans sense més sobresalts i es va reprendre amb un travesser de Rober Pier en un centre que no semblava perillós. L’Espanyol necessitava una marxa més i Manolo González va moure l’arbre. Antoniu Roca i Lazo van ser les primeres opcions des de la banqueta. No va canviar res.
Els nervis de la grada es van traslladar a la gespa amb més faltes (31) i targetes (8) que futbol. Quan el partit agonitzava, Braithwaite va topar amb Yáñez en la seva única ocasió ressenyable, mentre que Queipo va disparar alt en l’últim ensurt per a un Espanyol a ritme de tortuga que ja es pot oblidar de l’ascens directe. El seu pròxim examen serà a Zorrilla contra un Valladolid en ratxa que sí que apunta cap a Primera.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos