automobilisme
Alonso qualifica de "fàcil" la renovació per Aston Martin
El pilot asturià admet que va tenir contactes amb Red Bull, però que va decidir seguir en el seu equip perquè ho té tot per ser «molt poderós en el futur».

Fernando Alonso va ser ahir el protagonista en vigílies del Gran Premi de la Xina 2024 de fórmula 1, cinquena cita de la temporada. Després de la prova anterior al Japó, l’equip Aston Martin va anunciar la renovació del pilot asturià, que entre altres coses podrà estrenar les pròximes regles tècniques el 2026, tornarà a utilitzar motors Honda i podrà competir al GP d’Espanya a Madrid.
El bicampió espanyol va donar el seu punt de vista sobre tot això en la roda de premsa prèvia al GP de la Xina i va argumentar la seva decisió de seguir endavant amb 42 anys. Va confirmar que va tenir altres propostes, que va parlar amb Red Bull, però que creu que ha encertat al quedar-se a Aston Martin.
"Primer em vaig prendre un temps, ja que m’havia d’assegurar que fos la decisió adequada per continuar pilotant en la fórmula 1 i tenir la força i la motivació per continuar uns anys més. Després d’això, assegurar-me que l’equip tingués els objectius les pròximes temporades que marquin una ambició per continuar millorant més i més", va afegir. "Crec que va ser una decisió fàcil per a mi i estic orgullós de representar Aston Martin els pròxims anys. Vam començar el nostre viatge la campanya passada de bona manera, i estic content der continuar, molt orgullós, i a veure què podem fer".
"Ara que ja ho he fet, estic amb Aston Martin i no té gaire sentit parlar d’un possible fitxatge per Red Bull, només ho faré d’Aston Martin. Vaig parlar amb tothom, que és el més normal, però només van ser unes petites converses", va admetre.
Sobre les negociacions amb els de Silverstone, va dir: "Simplement ens vam asseure després del Japó i vam arribar a una conclusió en tot just un o dos dies. Va ser bastant simple, i una vegada que vam arribar a l’acord, el vam anunciar; tot és més simple del que sembla des de fora, que hi ha molts rumors i especulacions entre els equips i pilots, amb dates límit, però nosaltres som lleials, vam arribar a un acord i ja està, va ser simple".
Sobre el que suposa per a ell seguir en la F-1 amb el canvi de reglament del 2026, Alonso es va mostrar convençut que la futura societat d’Aston Martin i Honda serà exitosa: "Les coses estan plantejades per ser un equip molt poderós en el futur i jo en volia formar part. Tenim Honda com a nou motorista, podem ser dels més forts".
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Fiscalitat El Govern aprovarà reduir l’IRPF a les rendes inferiors a 33.000 euros després d’un pacte amb ERC
- Previsió del Meteocat Set comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per la intensitat de pluges previstes per a aquest dimarts
- Cosmètica, farmàcia i maquinària, punts crítics en la guerra comercial
- Pacte amb ERC i Comuns El Govern aprovarà un suplement de crèdit de 2.100 milions per garantir-se l'estabilitat sense pressupostos
- Serveis públics L'empresa FCC reclama 1,5 milions a l'Ajuntament de Tarragona pel servei de neteja de l'any 2023
- Via lliure per a ‘El odio’ Un jutjat de Barcelona denega la suspensió provisional de la publicació del llibre sobre José Bretón
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)