El CSD té via lliure per suspendre Rocha i la seva gestora
El TAD admet la denúncia presentada per extralimitació de funcions
El TAD ha obert expedient per una presumpta infracció molt greu als dirigents que van conformar l’òrgan federatiu després de la dimissió de Rubiales.

El Govern ja té a la seva mà el botó vermell per escapçar de cop tot el futbol federatiu espanyol. El Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD) ha obert expedient a tota la comissió gestora de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) per la presumpta comissió d’una infracció molt greu. No només a qui era el seu president, Pedro Rocha, sinó a tota la comissió gestora, de la qual formaven part molts dels barons autonòmics de l’època de Luis Rubiales. I l’obertura de l’esmentat expedient, avançada per Iusport, dona llicència al Consell Superior d’Esports (CSD), en concret a la seva comissió directiva, per suspendre’ls tots i apartar-los de les seves funcions fins que el TAD resolgui sobre el fons de la qüestió.
El TAD ha atès la denúncia del president de l’escola d’entrenadors Cenafe, Miguel Galán, contra tota la comissió gestora per haver-se extralimitat en les seves funcions. Aquest òrgan, presidit per Rocha fins a la convocatòria d’eleccions, podria haver incorregut en una falta molt greu a l’haver contractat i acomiadat alts executius. Durant el seu mandat, la gestora va prescindir del secretari general, Andreu Camps, del seleccionador femení, Jorge Vilda, i de diversos directors de departament, a més de procedir a renovacions (com la de Luis de la Fuente) o contractacions.
Presidents d’autonòmiques
La pilota ara està a la teulada del Govern, que durant 48 hores podria prodecer a la suspensió dels membres de la gestora expedientats, cosa que deixaria escapçat el futbol federatiu espanyol, a més de la mateixa RFEF. De la gestora formen part molts dels presidents d’autonòmiques, com Rafael del Amo (Navarra), Joan Soteras (Catalunya), Pablo Lozano (Andalusia) i Óscar Flé (Aragó), tot i que no Salvador Gomar (Comunitat Valenciana), un dels que es van postular com a candidat a la presidència abans que Rocha aconseguís la unanimitat en la recollida d’avals.
Un altre dels membres de la gestora que ha sigut expedientat i pot ser suspès pel Govern és Luis Medina Cantalejo, president del Comitè Tècnic d’Àrbitres. Paradoxalment, qui no pot ser suspès és el mateix Rocha, ja que en l’actualitat no exerceix cap càrrec federatiu. L’extremeny està a expenses que el TAD resolgui una altra denúncia de Galán contra la seva proclamació, després de ser l’únic candidat que ha sigut capaç de recollir prou avals per aspirar a la presidència de la RFEF.
Quan sigui proclamat, si finalment això arriba a passar, el Govern podria procedir a suspendre’l fins que el TAD emetés la seva resolució definitiva. Una seqüència potencial d’esdeveniments que redundaria en un nou buit de poder a la RFEF, amb el consegüent menyscapte a la imatge de la institució i del futbol espanyol.
Notícies relacionadesEls serveis jurídics del Consell Superior d’Esports estan analitzant el contingut de la resolució, de 39 pàgines, per definir els següents passos, segons han informat a aquest diari fonts governamentals, que confirmen l’obertura de l’expedient sancionador per infraccions molt greus.
En paral·lel, el Govern estudia amb la FIFA els pròxims passos que s’hauran de fer, després que Rocha passés de testimoni a investigat en el cas Supercopa divendres de la setmana passada, després de la seva declaració al jutjat de Majadahonda que instrueix el cas de presumptes comissions irregulars a la RFEF de Rubiales.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats