El Barça de Messi, Mbappé i Haaland

Resulta ben difícil poder-s’ho imaginar en aquests temps d’angoixa, amb el club amb greus problemes econòmics, lluny de l’elit europea en els últims anys i amb el prestigi seriosament ferit pel cas Negreira. Però hi va haver un temps, no tan llunyà, en el qual l’speaker del Barça podria haver recitat al Camp Nou una alineació que hauria sonat així: "amb el 9, Haaland, amb el 10, Messi i amb l’11 ... Mbappé". No és una faula. Ni una broma. Va ser, de fet, una cosa factible. Ho va revelar l’exdirectiu Javier Bordas al pòdcast de Jota Jordi Solo apto para culés. Quina passada. Segurament, i amb un mínim marge d’error, hauria canviat la història del futbol europeu. Per descomptat, també la del mateix Barça.
Resum ràpid. Haaland, explica Bordas, va poder ser culer per 20 milions (més la comissió de Raiola), però Luis Suárez ja estava a la plantilla i el club va apostar per l’uruguaià en lloc del joveníssim noruec. Quant a Mbappé, també hi va haver la possibilitat de fitxar-lo abans de la seva explosió definitiva, quan encara jugava al Mònaco. El Barça acabava de vendre Neymar per 222 milions. Podia anar contra qualsevol futbolista del món, tenia el múscul financer i encara sobrevivia bona part de l’equip multicampió a les ordres de Guardiola. Bordas afirma que l’arribada d’un joveníssim Mbappé (fins i tot va parlar amb el seu entorn) va ser una possibilitat molt real. Però algú, caldria saber el seu nom, va decidir que era millor portar Dembélé. La resta, és història.
La vida són decisions. La temporada vinent, el millor futbolista del món arribarà al Reial Madrid i la seva presentació es convertirà en un esdeveniment mundial. Quant al noruec, ara prolífic golejador del City, també és al radar del Reial Madrid. I també al del Barça. Laporta continua alimentant la possibilitat davant la incredulitat de molts. Palanques o miracles, qui sap, l’actual president culer transmet que l’operació es pot fer en poc més d’un any.
Laporta, un optimista vital
Seria una bona carta electoral per renovar el seu mandat, sens dubte. Un mandat amb molts sobresalts. Massa, potser, però Jan continua transmetent un entusiasme indiscutible. És un optimista vital i les evidents dificultats sembla que l’esperonen. Les dues pròximes setmanes seran clau per somiar o plorar. Els culers creuen en la Champions, tot i que davant hi hagi el PSG de Mbappé i el futbol de l’equip de Xavi continuï generant molts dubtes. És més una qüestió de fe, d’aquesta indòmita il·lusió que només és capaç de generar aquest esport.
El Madrid tampoc ho tindrà fàcil davant un City que continua sent el gran favorit en l’eliminatòria i en la competició per la seva fastuosa plantilla, tot i que el conjunt blanc té la Lliga a tocar per salvar la temporada més que decentment. Mbappé i Haaland, doncs, estan en disposició de ser determinants per al futur immediat dels dos equips espanyols. Coses de la vida, si el Barça els hagués fitxat en el seu moment ens hauríem tret aquest problema de sobre.
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Indignació Tàrrega, farta del repte viral de defecar a l’aigua: contracta vigilants després del tercer tancament en una setmana
- Incendis i tuits frenen Vox
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Indignació Tàrrega, farta del repte viral de defecar a l’aigua: contracta vigilants després del tercer tancament en una setmana
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Vigents des del 2022 La banca confia que les mesures d’alleujament hipotecari per a classes mitjanes decaiguin al novembre
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Entrevista Sandra Ramos, consellera de Festes de Tarragona: "La festa major de Sant Magí ens ajuda a conscienciar sobre la importància de l'aigua"