La pujada a Pradell es veurà per TV després d’un canvi de plans
La Volta acorda amb ASO, propietària del Tour i productora del senyal de la carrera, avançar mitja hora l’inici de la retransmissió de l’etapa reina de demà.

Era com quedar-se sense sal a l’hora de crear el millor plat. No podia ser que la pujada màgica, increïble, de la Volta, la presentació en societat del cim de Pradell, es fes a cegues, sense imatges de televisió, només perquè la recordessin Tadej Pogacar i els que aconsegueixin seguir-lo... tot i que sigui en la distància. Els teleespectadors podran veure l’ascens a una muntanya que vol convertir-se en una llegenda del ciclisme.
La producció del senyal no correspon ni a TVE, ni a TV3, ni a Eurosport, les tres cadenes que emeten cada dia en directe les imatges de la Volta. La responsabilitat és exclusiva d’ASO, propietària del Tour i que auxilia la Volta en una cosa tan important com procurar que la carrera es vegi arreu del món. Va ser la base de l’acord entre els responsables de la ronda francesa i de la catalana.
Però a diferència del Tour, les etapes de la Volta, per un tema de cost, no s’ofereixen íntegrament, sinó que s’emeten en directe les dues últimes hores de competició, com passa a la París-Niça i el Critèrium del Dauphiné.
Per exigències del guió no es podia acabar a Pradell, perquè no hi ha possibilitat física per espai i perquè calia fer-ho a Queralt, al terme municipal de Berga, que ha pagat 30.000 euros perquè acabi allà l’etapa reina. El pas pel cim estava programat a les tres de la tarda, just quan París prem cada dia el botó de la retransmissió. Només si els ciclistes anaven més lents de l’habitual, una cosa impensable, es podia veure la part final de la pujada.
Els set quilòmetres finals
Després d’un dijous d’intenses negociacions es va aconseguir avançar l’inici de la retransmissió a les 14.30 hores, amb la qual cosa està assegurat l’ascens a Pradell, sobretot dels set últims quilòmetres, els veritablement durs i els que marquen la diferència amb altres ports.
Notícies relacionadesEsport 3 i Eurosport emetran l’etapa en directe i TVE ho farà a través de la seva aplicació d’RTVE Play, ja que la Volta coincideix a Teledeporte amb la retransmissió d’una de les dues semifinals de la Copa de la Reina de bàsquet.
La confirmació televisiva va arribar al cap de pocs minuts de la victòria de Marijn van den Berg a Lleida. El corredor neerlandès va ser el més ràpid en l’esprint que va decidir la quarta etapa; un dia tranquil, gairebé de descans, una jornada necessària per recuperar forces després del tremend esforç de dos dies d’activitat pel Pirineu.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez
- Gens i ADN Gossos perillosos: un estudi demostra que l’agressivitat no ve determinada per la raça
- Diplomàcia La Xina i els Estats Units arriben a Madrid a un acord marc sobre la venda de TikTok