¿L’Espanya de tothom?

No saben què significa la selecció. Creuen que han arribat per quedar-s’hi, per perpetuar-se en el càrrec, per fer de la Federació el seu cortijo particular. No pensen en el futur, es tracta de guanyar i de fer-ho ja. És cert que a Espanya la selecció no es viu com a l’Argentina o al Brasil, on l’equip nacional és gairebé una religió, però el que ha passat aquí amb Brahim seria impossible en altres llocs, on el seleccionador ja estaria al carrer per la seva deixadesa i egoisme. Quan li ha interessat, s’ha mogut (ell o altres persones de la Federació) perquè altres jugadors siguin part de la selecció. Amb Brahim, gens. Zero carinyo.
Segurament no li devia interessar, però que ho digui clarament. No li agrada prou el futbolista, i punt. Però, és clar, hi ha un problema: De la Fuente podria ser cessat si no fem un bon paper en l’Eurocopa. Llavors, ¿què passaria? Brahim, que té 24 anys, un gran marge de creixement i molts anys de futbol per davant, ja no serà una opció per al pròxim seleccionador. La gestió d’un futbolista potencialment internacional ha sigut nefasta. L’han deixat escapar. Que s’ho facin mirar, però el problema és que no hi ha ningú al capdavant de la nau. El president de la Federació vol mantenir-se en el càrrec per inacció, passant desapercebut. A veure si ningú se n’adona que està allà i així pot seguir.
Em va cridar l’atenció el que va dir l’altre dia De la Fuente en roda de premsa. Això que "a Madrid ens creiem el centre de tot" buscava l’aplaudiment de l’Espanya perifèrica i enviava un missatge contra el supòsit poder de Madrid. El va treure per reforçar la seva postura en el cas Brahim, però això no fa més que demostrar que allò d’unir no va amb ell. El "divideix i venceràs"sona a estratègia de temps passats, de victimisme pels pals que està rebent per deixar escapar Brahim o per l’ostracisme de Sergio Ramos, un altre tema difícil. El central del Sevilla està completant una gran temporada en la seva tornada a la Lliga. Titular indiscutible, bon rendiment i sense problemes físics, De la Fuente no el porta perquè faria ombra al vestidor i suposadament també per l’edat, però en canvi convoca Jesús Navas, que és de la seva quinta. En fi.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Viral Paga 1.360 euros per aparcar dos mesos a La Maquinista de Barcelona: "Costa més que el cotxe"
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- 5a edició Una pastisseria de Santa Coloma de Farners, premi al millor xuixo del món 2025
- Cine ‘Sorda’ fa bons els pronòstics i triomfa a Màlaga
- Nou èxit Cap Butaca Buida se supera en la seva segona edició
- L’acollida a Catalunya Un estudi de la UAB revela que els tutelats migrants tenen més inserció laboral que els seus companys autòctons
- Negociacions amb el PSOE Junts i ERC han situat nou càrrecs en institucions com Renfe, Aena i el Banc d’Espanya des del 2018