BÀSQUET
El Barça es deixa anar a València amb un Vesely descomunal
El Madrid es va estavellar a casa davant el puixant Fenerbahçe de Jasikevicius
L’equip de Grimau es reforça a la segona plaça amb una meritòria victòria (78-88) liderada pelvaluós pivot txec (21 punts sense una sola fallada).
El Barça necessitava una actuació brillant fora de casa i la va trobar en un dels camps més complicats de l’Eurolliga. L’equip de Roger Grimau va assaltar La Fonteta (78-88) amb una gran victòria que el consolida en la segona plaça, un factor clau per tenir avantatge de camp en els play-off. Jan Vesely (21 punts sense una sola fallada) va firmar un altre partit descomunal, ben secundat per Kalinic (13), Laprovittola (13) i Parker (12). Ricky Rubio també va deixar el seu segell en l’últim quart, en el qual el Barça va certificar el triomf amb 29 punts. El Madrid, mentrestant, va caure a casa contra el puixant Fenerbahçe de Jasikevicius (79-89).
Va ser una segona part per emmarcar (36-51 després del descans) la que va protagonitzar un Barça que també va començar bé amb els primers detalls de Vesely. Els blaugrana es van situar 6-14 abans d’un temps mort que va activar els locals fins a aconseguir la igualada al final del primer parcial (18-18).
El quadro taronja va prolongar la seva escalada amb Ojeleye al capdavant. Ni tan sols la mala punteria des del perímetre (2 de 15 en triples al descans) va frenar un València que va arribar a l’intermedi per davant (42-37) contra un Barça amb massa dependència de Vesely. Willy Hernangómez, autor de 23 punts i 44 de valoració diumenge passat, va marxar als vestidors amb una sola cistella.
El Barcelona necessitava més aportació dels seus referents i reduir les seves pèrdues per aspirar a alguna cosa a La Fonteta i Parker es va unir a Vesely per equilibrar les coses. Un parcial de 0-7 va animar el conjunt català (42-44, m. 24) en un tercer acte que es va tancar amb avantatge visitant (57-59, m. 30). El Barça ja no va frenar. Ricky va obrir el quart definitiu amb la seva primera cistella i Willy es va sumar a la festa amb una esmaixada després d’assistència del base del Masnou. Mumbrú va parar el crono (60-66, m. 32) però dos triples consecutius de Kalinic i Laprovittola amb notables minuts de Ricky (63-74, m. 34) van acabar enfonsant el València.
València: Jones (15), Puerto (2), Anderson (6) Inglis (13), Davies (7) –cinc titular– Pangos (-), Harper (-), López-Arostegui (4), Robertson (-), Ojeleye (19), Claver (10) i Pradilla (2).
FC Barcelona: Satoransky (6), Jokubaitis (2), Kalinic (13), Parker (12), Vesely (21) –cinc titular– Willy Hernangómez (8), Ricky Rubio (3), Brizuela (2), Parra (8) Abrines (-) i Laprovittola (13).
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats