Arrenca el Mundial més apassionant

‘Pecco’ Bagnaia defensarà, a partir de divendres a Doha, el tron a MotoGP davant un gran grup de candidats entre els quals, potser, hi haurà Marc Márquez.

Arrenca el Mundial més apassionant
4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Una setmana després que Bahrain destapés el Mundial de F-1, la nit il·luminada de Doha batejarà el campionat de MotoGP, que probablement, com ja va passar, l’any passat, no es decidirà fins a l’últim cap de setmana de la temporada, al circuit Ricardo Tormo, de Xest, a València.

Mentre Jaume Masiá (Moto3) i Pedro Acosta (Moto2), últims campions de les petites cilindrades, han fet el salt a la següent categoria, Qatar veurà com, de nou, el silenciós i educadíssim Francesco Pecco Bagnaia, ja bicampió de MotoGP, mira de repetir títol davant un grup impressionant de pilots i marques que pretenen destronar-lo.

Tots els ulls, sens dubte, estan dipositats en Marc Márquez, vuit vegades campió, que ha fet el salt d’Honda a Ducati per mirar de tornar a ser el d’abans.

Tretze campions a la GRAELLA.

El campionat tindrà 21 caps de setmana, cosa que significa 42 carreres puntuables per al Mundial, les curtes, a l’esprint, dels dissabtes i el tradicional GP dels diumenges. La graella de MotoGP comptarà amb la barbaritat de 13 pilots que han guanyat, almenys, un títol mundial: Pecco Bagnaia, Johann Zarco, Maverick Viñales, Fabio Quartararo, Franco Morbidelli, Enea Bastianini, Pedro Acosta, Brad Binder, Joan Mir, Augusto Fernández, Alex Márquez, Jorge Martín i el mateix Márquez.

PENDENTS DE MARC MÁRQUEZ.

"Sé que tothom espera que guanyi des de la primera carrera, però la gent ha de recordar que he tingut quatre anys de viacrucis, quatre temporades de buit, quatre anys patint i que fa molt, dos anys, que no guanyo una carrera. Això no serà fàcil. Res és fàcil. I, per tant, he de concedir-me un temps i no voler córrer tant com esperen els meus fans. Per tornar a ser el d’abans primer he de tornar a somriure i estic treballant-hi", diu Marc Márquez, ja amb 31 anys complerts.

‘Pecco’ Bagnaia i la història.

El campió, el bicampió, perdó, el tricampió del món es mou amb sabates de camussa. Silenciós, somrient, poc xerraire, Francesco Bagnaia s’ha convertit en el monarca de la màxima categoria i, ara sí, vol entrar definitivament en la història amb un tercer títol gran seguit. Ho té tot, absolutament tot, per aconseguir-ho, perquè a la seva enorme qualitat i ment de campió hi suma la millor moto de la graella. La seva Ducati Desmosedici no és com les altres: és la moto del bicampió. Se l’ha guanyat.

JORGE MARTÍN, L’ALTERNATIVA.

Si alguna cosa s’ha guanyat, al llarg del seu superb 2023, el madrileny Jorge Martín (Ducati), de 26 anys, és ser considerat el primer gran candidat amb possibilitats de destronar el campioníssim Bagnaia. Martín, el més ràpid de la graella de MotoGP, no importa el dia, el circuit i, normalment, ni tan sols la meteorologia. És sempre a la primera fila de sortida, cosa que el col·loca com un dels candidats al podi en cada carrera. Pot ser que molts el considerin encara una mica immadur, però el comportament de Martinator, l’any passat, en moments de màxima tensió, ha sigut excel·lent i qui sap si el que li faltava al madrileny sigui això, barallar-se pel títol i no conquistar-lo. Superar aquesta fase és el que et col·loca, de nou, en primera línia.

Contra la ‘copa ducati’.

Molts temen que el Mundial de MotoGP es converteixi en una Copa Ducati. Ho acaba d’expressar l’expilot italià Andrea Dovizioso, tot i que no com una cosa despectiva sinó considerant que si els millors acaben muntats a les Desmosedici, com acaba de passar amb el fitxatge de Marc Márquez per la firma de Borgo Panigale, és evident que només les motos vermelles lluitaran per la victòria a cada GP.

Tot sembla indicar que el salt de KTM, que ja té una moto molt competitiva en mans de Brad Binder i Jack Miller i la revolució aerodinàmica protagonitzada per Aprilia, amb assessorament de tècnics procedents de la F-1, han convertit la moto d’Aleix Espargaró i Maverick Viñales en una moto potencialment guanyadora, cosa que podria ser símptoma que la lluita s’ha igualat.

PEDRO COSTA JA ÉS AQUÍ.

Si hi ha ulls per a Bagnaia, per a Marc Márquez, per a Jorge Martín, per a Aleix Espargaró i Enea Bastianini, i hi ha ulls, evidentment, per a Pedro Acosta. El tauró de Mazarrón, el jove que en només 30 mesos ha conquerit, de forma espectacular, els dos títols inferiors, de Moto3 i Moto2, es presenta com una de les grans atraccions d’aquest Mundial. Acosta, que diu no tenir pressa per fer-se un lloc en la categoria, ha realitzat els millors entrenaments de pretemporada de la seva vida, i ha cridat l’atenció de tots els seus col·legues, enginyers, caps d’equip i marques de la màxima categoria. Acosta, rutilant fitxatge de KTM, lluitarà aviat, ben aviat, amb la GasGas, que és una bona KTM, pel top 5. O això pensen els que més en saben.

Fermín aldeguer i david alonso.

Notícies relacionades

Moto3 i Moto2 continuen sent el millor trampolí per aspirar a una de les motos grans. Ningú vol pilots que no siguin campions. Per això l’impressionant final de campanya de l’any passat de Fermín Aldeguer (18 anys) el converteix en el gran favorit per conquerir el títol mitjà.

És espanyol, però corre sota la bandera de Colòmbia. David Alonso, de tan sols 17 anys, deixeble, evidentment, de Jorge Martínez Aspar, és el candidat de Moto3. Té un cap privilegiat i corre ja com un veterà.