Verstappen no afluixa i suma la primera ‘pole’ a Bahrain
El campió va liderar la primera classificació de la temporada, davant de Leclerc. Sainz va liderar els lliures, però avui sortirà des de la quarta plaça.
Es va amagar a la pretemporada. No va liderar cap de les sessions d’entrenaments lliures del GP de Bahrain, el primer de la temporada més llarga de la història, amb 24 curses. Tampoc va ser el més ràpid a Q1, ni Q2. Va deixar la iniciativa a Ferrari i a la resta d’aspirants. Però a l’hora de la veritat, Max Verstappen va tornar a emergir amb força i es va adjudicar la primera pole position del 2024. En resum, el primer examen del curs sembla complir la predicció de Fernando Alonso: "Hi ha 19 pilots que ja saben que no seran campions aquest any". Max i Red Bull continuen intractables, tot i que la competència és més a prop.
Només Verstappen i Sainz van afrontar la decisiva Q3 amb un joc extra de pneumàtics tous, cosa que els donava avantatge. Max es va posar primer al primer intent (1:29.421) i Charles Leclerc, que va impressionar en la tornada amb pneumàtics utilitzats, es va acostar a només 59 mil·lèsimes del neerlandès. El tricampió no es va immutar i va sentenciar el pols al següent assalt, amb una tornada en 1:29.179, dues dècimes més ràpid que el temps final del monegasc.
I quan semblava que Sainz donaria la campanada, després de liderar la pretemporada i els lliures a Bahrain, el madrileny no va aconseguir esprémer al màxim el Ferrari en l’últim stint i va haver de conformar-se amb el quart lloc a la graella d’avui, superat per George Russell, que començarà intercalat entre els dos homes de Ferrari i amb millors perspectives que el seu company Lewis Hamilton.
L’heptacampió britànic, que l’any vinent rellevarà Sainz a Maranello, no va tenir bones sensacions amb el nou Mercedes W15 i va patir més del compte per passar la Q1 i la Q2. Tampoc va inquietar en la ronda definitiva i aquest dissabte arrencarà des de la cinquena fila (9è).
El top 5 el va completar Txec Pérez, que no va encertar al calcular els pneumàtics disponibles. Fernando Alonso també va tenir una sola bala per afrontar la baralla per la primera pole de la temporada. Tot i així, l’asturià va treure petroli del seu únic intent amb goma tova nova, a meitat de Q3. Va firmar un espectacular segon sector del circuit de Sakhir, a ritme de rècord i va poder tancar la seva tornada amb un gran temps (1.29.542), que el va deixar en tercera posició provisional.
Opcions de podi
Notícies relacionadesEls McLaren no van poder guanyar-lo, però Russell i Checo Pérez sí, que el van relegar a una sisena plaça que manté intactes les seves opcions a repetir el podi amb el que va començar l’any passat a Bahrain. Com ja va predir Alonso després dels lliures, a una volta el seu Aston Martin se situa just per darrere dels tres equips més forts. Però en cursa l’asturià s’envalenteix i no hi ha dubte que intentarà aprofitar la seva oportunitat.
La primera classificació va confirmar que la dictadura del Col·leccionista, com ha batejat Alonso a Max, està al seu punt àlgid. També va servir per evidenciar el màxim equilibri que presideix la zona alta de la graella, ja que, deixant al marge Verstappen i Red Bull, les diferències entre Ferrari, Mercedes, Aston Martin i McLaren s’han reduït respecte a l’anterior temporada. Finalment, va constatar el daltabaix absolut d’Alpine que ja anticipaven els lliures, amb Ocon i Gasly a la cua i eliminats a les primeres de canvi.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
