Inici del Mundial de F-1
Max Verstappen i 19 pilots més
L’imparable domini de Red Bull el curs passat (21 victòries de 22 possibles) feia pensar que la tendència continuaria. Així es va veure en la pretemporada de només tres dies abans del GP de Bahrain de dissabte.
Una breu pretemporada de només tres dies donarà pas al Mundial més llarg de la història, amb 24 grans premis en el calendari del 2024. El devastador domini exercit per Red Bull el curs passat, amb 21 victòries de 22 possibles i els títols de pilots i constructors, ja feia presagiar que la tendència continuaria aquest any. Però per si quedaven dubtes, el tricampió Max Verstappen es va encarregar d’aclarir-ho en els seus primers tests al volant del revolucionari RB20, amb el qual Adrian Newey ha donat un pas de rosca a la seva proposta per al nou cotxe: "Teníem clar que els altres anaven a copiar-nos i seríem vulnerables", argumenta l’enginyer més cotitzat de l’anomenat gran circ.
Max Verstappen i 19 pilots més /
Abans que comenci l’acció a la pista, avui amb les dues primeres sessions lliures del GP de Bahrain, Alonso i Sainz ja han dictat sentència: "Max Verstappen és el col·leccionista de títols i va a buscar-ne el quart", coincideixen. L’asturià va ser encara més contundent després dels assajos de la setmana passada: "Després d’això, ja hi ha 19 pilots que saben que no seran campions aquest any". Pel bé del campionat, tant de bo no es compleixi un pronòstic tan descoratjador com aquest.
Max Verstappen i 19 pilots més /
Calma tensa
En 74 anys d’història, el Mundial de F-1 mai havia repetit graella, però tots els pilots que van acomiadar el curs a Abu Dhabi es mantenen als seus llocs el 2024. És la tensa calma abans de la tempesta que s’acosta. El joc de les cadires va començar a principis de febrer amb un moviment agressiu. Ferrari va renovar Charles Leclerc, va trencar les negociacions amb Sainz i va anunciar el fitxatge més sonat en la història recent, que compromet Lewis Hamilton amb la Scuderia a partir del 2025.
Un autèntic terratrèmol que obre infinitat de combinacions en les alineacions. Está en joc el futur de molts pilots que acaben contracte, inclosos els dos espanyols. Sainz és un agent lliure i està disposat a escoltar ofertes de tots els equips. Fernando Alonso, als seus 42 anys, ha de decidir si posa el fermall a la seva carrera o entra a l’esbojarrat mercat per al 2025.
El futur de Sainz
Sainz és a punt d’iniciar la seva temporada més difícil. El madrileny esperava començar el nou curs amb la renovació firmada, però ara està obligat a fer-ho en una incòmoda posició al box de Maranello. A Sainz, molt ben valorat a la graella, se li obre una àmplia finestra de possibilitats. Malgrat la seva joventut (29) ha participat ja en nou mundials. Després de passar per Toro Rosso, Renault, McLaren i Ferrari, s’ha acostumat als sobresalts i sovint s’ha sentit infravalorat. "No tinc un pla. No sé on aniré o quina pot ser la meva millor opció. L’única cosa que sé és que intentaré maximitzar el meu últim any a Ferrari", afirma.
Notícies relacionadesSainz sap que, passi el que passi aquest any, no tindrà problemes per trobar un nou equip pel 2025. "Vull veure quin projecte pot ser millor per a la meva carrera a llarg termini, el que em permeti tenir la possibilitat de ser campió del món. Hi ha moltes opcions allà fora", avisa el madrileny, que ahir, assegut al costat de Hamilton en la roda de premsa de la FIA, va assegurar: "No li guardo rancor a Lewis. El respecto i entenc que vulgui anar a un gran equip com Ferrari. Jo, en la seva posició, faria el mateix".
Alonso afronta la seva 21a campanya a la F-1. Tot un rècord que pot coronar superant la barrera dels 400 grans premis. Tot i que més que estadístiques, el que espera és millorar el balanç del seu primer any a Aston Martin, que va tancar amb vuit podis i la quarta posició al Mundial. En clau de futur, ja ha començat a sembrar el terreny. "Només hi ha tres campions a la graella i soc l’únic disponible. ¿Mercedes? Primer he de decidir si vull seguir. Em sento genial, però és un calendari exigent i el 2026 hi haurà nova normativa, que serà reptadora o no".
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
