Espanya derrota França i es penja el bronze en el Mundial
Els campions d’Europa segellen el tercer lloc (14-10). El conjunt espanyol ha aconseguit vuit medalles en grans competicions des del 2018.
La selecció masculina de waterpolo va aconseguir ahir el bronze al Mundial de Doha 2024 després d’una brillant actuació a la final contra França (14-10). La superioritat dels hispans va ser una constant durant tot el partit, en el qual partien ja com a favorits.
Van saltar a la piscina accelerats, amb ganes de demostrar que la derrota en semifinals contra Itàlia va quedar enrere i des del primer moment van dominar la selecció gal·la, que no va arribar a igualar en cap moment el marcador. Unai Aguirre va mantenir la porteria espanyola blindada per als atacants rivals parant la majoria dels tirs a porteria. Una actuació totalment oposada a la de l’arquer francès, que amb prou feines va bloquejar tres llançaments.
Efectivitat de llançament
Després de dos primers quarts frenètics, en què els espanyols estaven accelerats i famolencs, els campions d’Europa van assentar un avantatge que els va permetre disfrutar i afrontar amb més tranquil·litat la segona meitat del partit. L’equip dirigit per David Martín va fer gala d’una alta efectivitat de tret (58%) i no va desaprofitar les oportunitats de superioritat permetent-los mantenir l’avantatge sobre el rival durant tot el partit.
Bernat Sanahuja, que va ser escollit com el millor jugador del partit, va celebrar el triomf i va assegurar que no és fàcil el que està fent aquesta selecció en els últims anys després d’una victòria més plàcida del que esperaven en un partit que valia una medalla. El conjunt espanyol ha aconseguit vuit medalles en grans competicions des de l’any 2018, una tendència a l’èxit que sembla haver-se convertit en l’habitual per als de David Martín.
«Penjar-se una medalla en cada Mundial no és fàcil. Tot i que en portem moltes i hi hagi gent que pugui veure-ho com una cosa normal, no ho és», va manifestar després del partit un altre dels homes forts del conjunt, el sevillà Miguel de Toro. Amb aquest últim títol, el combinat espanyol porta quatre edicions consecutives aconseguint medalles –tenint en compte que el 2020 i el 2021 no hi va haver mundial a causa de la Covid-19.
Croàcia s’emporta l’or
Notícies relacionadesHores més tard, la selecció de Croàcia es proclamava campiona del món després de vèncer a Itàlia amb un ajustat 13-15 en els penals en un partit que va acabar en empat a 11 al final de l’últim quart. És el tercer títol mundial per als croats, després de Melbourne (2007) i Budapest (2017), que s’igualen en aquesta classificació amb la selecció espanyola.
D’aquesta manera, Espanya completa un Mundial satisfactori en el qual tant les selecció masculina com la femenina portaran de tornada a casa el bronze amb la mirada ja posada en el repte dels Jocs Olímpics de París que se celebraran aquest estiu.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
