Històric bronze mundial espanyol en trampolí
Adrián Abadía i Nico García Boissier van fer història aquest diumenge al penjar-se la primera medalla mundialista de la història dels salts espanyols. Va ser en el trampolí de tres metres sincronitzat, a Doha, i amb el premi afegit de la classificació per als Jocs de París, informa Efe.
Els salts de trampolí, una especialitat menor en el panorama espanyol, han viscut aquest diumenge el seu dia de glòria. Ho van protagonitzar un balear (Adrián Abadía) i un canari (Nico García Boissier), que han sabut competir al més alt nivell i s’han emportat un premi inesperat.
Malgrat que la seva gamma de salts no està a l’altura dels millors, el disseny d’aquesta prova, sense eliminatòria, i amb 27 parelles en disputa, els va afavorir. Saltarien com sabien, no podien fallar i havien d’esperar l’error de mexicans i alemanys. Els xinesos (Zongyuan Wang i Daoyi Long), que es van emportar l’or, salten en una altra lliga.
Notícies relacionadesAbadía i García Boissier han reescrit la història dels salts a Espanya, que s’ha anat cuinant des de gener del 2022, quan va aparèixer en escena l’italià Domenico Rinaldi com a director tècnic.
La classificació olímpica d’Abadía i García Boissier se suma a l’aconseguida per les nedadores de 10k aigües obertes María de Valdés i Ángela Martínez.
- GP D’ITÀLIA Bezzecchi arrasa a casa augmentant el seu domini en MotoGP
- Vulnerabilitat geogràfica El temor d’un Putin «a la desesperada» desencadena les ànsies defensives europees: paraigua nuclear, búnquers i defenses contra els drons que pirateja Rússia
- La caixa de ressonància El disc més personal, honest, sincer i vulnerable del món
- Festa de la Rosa a Tarragona Illa reivindica Sánchez com a «referent moral» i demana un tancament de files: «Nosaltres, al seu costat»
- Aldarulls per tot el país Les celebracions per la victòria del PSG en la Champions deixen 780 detinguts i un mort
