L’última i multimilionària revolució de Netflix

Després d’un primer torneig de golf que va tenir una bona acollida, en els pròxims mesos la plataforma emetrà un partit d’exhibició de tennis entre Nadal i Alcaraz a Las Vegas. També s’atrevirà amb la lluita lliure el 2025, amb una inversió de 5.000 milions de dòlars per a 10 anys.

L’última i multimilionària revolució de Netflix

El Periódico

3
Es llegeix en minuts
Begoña González

El domini de Netflix entre les plataformes de continguts audiovisuals és innegable. La seva base de subscriptors, la major arreu del món, no deixa d’augmentar i ha superat recentment els 260 milions d’usuaris. En aquest clima de bonança, la plataforma ha iniciat una sèrie d’experiments amb contingut esportiu i esdeveniments en directe que redefiniran el seu producte en les pròximes temporades.

Tímidament al principi, i amb més barra i varietat cada any, la plataforma va iniciar la seva incursió en aquest tipus de continguts oferint una infinitat de documentals en què es despullen els racons d’algunes de les principals competicions esportives. Ha sigut així amb Break Point (tennis), Full Swing (golf) o Formula 1. Drive to Survive i serà així novament aquest any amb el llançament de LaLiga 24, la sèrie documental sobre la Primera Divisió de futbol espanyola.

Un pas més enllà

Ha sigut més recentment quan la plataforma ha volgut anar un pas més enllà i ha començat a coquetejar amb les emissions en directe. Constatat l’èxit d’aquests formats documentals, al novembre Netflix va produir i va emetre The Netflix Cup (golf). Va ser la primera presa de contacte, i ni tan sols va ser una competició oficial. Ni seguia les normes del golf, ni els participants eren tots golfistes (hi van participar també pilots de la F-1, com Carlos Sainz).

En aquest esdeveniment, la motivació esportiva es va adulterar amb la incorporació de referències a alguns dels seus èxits recents més grans, com El Juego del Calamar i la barreja va tenir bona acollida. Des d’aleshores, a la companyia no han deixat d’idear formats que puguin emetre’s en directe i atraure l’atenció dels seus subscriptors, un públic que principalment està interessat en el contingut cinematogràfic.

El Netflix Slam serà la següent prova amb l’streaming en directe, i serà un partit d’exhibició entre Rafa Nadal i Carlos Alcaraz el pròxim 3 de març, a l’estadi del Casino Mandalay Bay de Las Vegas. Tot apunta que serà una altra presa de contacte abans d’acabar de tancar el format de la seva última i multimilionària aposta, que ha costat 5.000 milions de dòlars per als pròxims 10 anys: el programa RAW de World Wrestling Entertainment (WWE). Serà la primera vegada que les emissions en directe tinguin una periodicitat setmanal a la plataforma i s’emetrà tres hores tots els dilluns.

Discrepàncies internes

Tot i que es pot destacar que la WWE no és exactament un esport –la majoria dels arguments estan guionitzats–, atrau una audiència constant en directe similar a la d’un esdeveniment esportiu, cosa que justificaria l’enorme inversió de la plataforma però que no acaba d’aturar les discrepàncies internes. De fet, el gir de la companyia podria tenir a veure amb la recent renúncia de l’encarregat de la divisió Cine, Scott Stuber. Amb prou feines unes hores després d’abandonar el seu càrrec, després de set anys, Netflix va informar de l’adquisició dels drets de la WWE.

RAW és el programa més vist de la WWE, amb prop d’1,5 milions d’espectadors per programa. Va debutar el 1993 i ha sigut el camp d’entrenament d’estrelles de cine com Dwayne The Rock Johnson i John Cena. L’aposta s’emetrà exclusivament als Estats Units, el Canadà, el Regne Unit i Llatinoamèrica, i l’oferta es complementarà amb altres programes, com Smackdown i NXT.

Notícies relacionades

Aquesta tendència no és nova ni original de Netflix, i és que les grans companyies de contingut fa temps que estan aprofitant la tendència de l’streaming esportiu. Amazon Prime ha aconseguit els drets del Thursday Night Football per ni més ni menys que 1.000 milions de dòlars a l’any, mentre que Apple TV inclou en el seu catàleg el Friday Night Baseball i la Major League Soccer, que va adquirir per 250 milions de dòlars anuals. De fet, Netflix ja va temptejar l’emissió d’esdeveniments esportius en directe el 2022, quan va mirar d’aconseguir els drets televisius de la Fórmula 1 als Estats Units, però finalment els va obtenir ESPN.

Amb aquestes estratègies, les plataformes pretenen acabar de sobrepassar les cadenes tradicionals. L’últim bastió és l’emissió d’esdeveniments esportius en directe, i captar subscriptors de plataformes dedicades al contingut esportiu en exclusiva.