Un «divertit encàrrec» per a l’artista culer

Oscar Tusquets pinta Alèxia Putellas

Oscar Tusquets pinta Alèxia Putellas

Instagram / Oscar Tusquets

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Arquitecte de formació, escriptor per plaer i pintor per vocació (segons la seva pròpia definició), el culer Oscar Tusquets ha mostrat a les xarxes socials el seu suport a les campiones mundials. Ho ha fet fotografiant-se juntament amb Alèxia Putellas, jugadora del Barça i de la selecció espanyola que, com la resta de l’equip femení, ha mostrat el seu indiscutible suport a Jenni Hermoso en la polèmica després del petó sense consentiment que li va fer el seu superior jeràrquic, el president de la Federació de Futbol, Luis Rubiales.

A la foto, Tusquets es defineix com a «culer des de fa 70 anys», assegura que «després de disfrutar amb Kubala de nen, vaig passar 13 anys amb Lluís Clotet, a la nostra localitat familiar en tribuna, contemplant com el Barça no guanyava un sol títol. Amb Cruyff, i més tard amb Messi, va canviar tot».

L’arquitecte català afegeix: «Ara que estem passant moments difícils han arribat les noies per tornar-nos la il·lusió. Segueixo els seus partits des de fa anys i torno a disfrutar. Ha sigut un plaer conèixer-te, Alèxia».

Notícies relacionades

L’autor de ‘Vivir no es tan divertido, y envejecer, un coñazo’, es fotografia al costat de la dues vegades guanyadora de la Pilota d’Or. Ho fan a l’estudi del pintor, junt amb una de les seves obres: una cadira del Camp Nou pintada amb el retrat de Putellas. Es tracta d’un «encàrrec divertit» que va rebre Tusquets de l’agència BUM i del Futbol Club Barcelona.

«Es tractava de personalitzar una cadira rescatada de l’estadi. Em van encomanar l’afortunada missió d’intervenir-hi amb una pintura al·lusiva a Alèxia Putellas, la millor futbolista del continent, campiona d’Espanya i d’Europa amb el Barça i ara del món amb la selecció espanyola», elogia Tusquets, l’entusiasme del qual contrasta amb la tebiesa amb què el Barça ha tractat el cas Rubiales. «M’he arriscat a pintar a l’oli –acaba l’artista– un retrat figuratiu de la crac catalana directament sobre el deteriorat plàstic», diu el polifacètic artista.