Un president acorralat
La FIFA expedienta Rubiales i el porta al límit
El màxim organisme futbolístic internacional estudia sancionar el president de la Federació Espanyola de Futbol mitjançant l’article referit a les «accions despectives, discriminatòries o vexatòries»
La posició de Luis Rubiales és cada vegada més compromesa. Ja no només cauen les denúncies a territori espanyol, sinó que els grans organismes internacionals també han decidit implicar-s’hi. La FIFA de Gianni Infantino, a través de la Comissió Disciplinària, ha decidit obrir un procediment disciplinari contra el president de la Federació Espanyola de Futbol després del petó a la jugadora Jennifer Hermoso durant la celebració del Mundial.
«La Comissió Disciplinària de la FIFA ha informat avui el senyor Luis Rubiales, president de la RFEF, de l’obertura d’un procediment disciplinari contra ell pels fets esdevinguts durant la final de la Copa Mundial Femenina de la FIFA, diumenge passat 20 d’agost del 2023», ha avançat l’organisme en un comunicat.
Segons ha explicat el màxim organisme futbolístic internacional, el petó a Hermoso i l’actitud durant la celebració del títol «podrien resultar constitutius de violacions dels articles 13.1 i 13.2 del Codi Disciplinari de la FIFA».
Si bé la FIFA ha advertit que no oferirà més comunicacions públiques durant la instrucció del cas, ha assenyalat el seu compromís «absolut» respecte a la integritat de les persones.
L’esmentat article 13.1 assenyala «tota persona que atempti contra la dignitat o la integritat d’un país, una persona o un col·lectiu de persones fent servir paraules o accions despectives, discriminatòries o vexatòries (pel mitjà que sigui) per motius de raça, color de pell, origen ètnic, nacional o social, gènere, discapacitat, orientació sexual, llengua, religió, posicionament polític, poder adquisitiu, lloc de naixement o per qualsevol altre estatus o raó serà sancionada amb una suspensió que durarà almenys 10 partits o un període determinat, o amb qualsevol altra mesura disciplinària adequada».
La FIFA té la potestat de citar tant Luis Rubiales com la víctima, Jennifer Hermoso, perquè prestin declaració.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
