LA PRESENTACIÓ DE L’ASTRE

La «messimania» esclata a Florida

La «messimania» esclata a Florida

CHANDAN KHANNA

5
Es llegeix en minuts
Idoya Noain
Idoya Noain

Corresponsal als EUA

Ubicada/t a EUA

ver +

L’Inter Miami no ha posat el nom de Lionel Messi a l’anunci oficial de The Unveil (traduït més o menys com «la revelació»), l’acte que se celebra aquest diumenge a l’estadi DRV PNK de Fort Lauderdale (Florida). No fa falta. La presentació de l’astre argentí és l’esdeveniment més esperat per als fans del futbol, especialment al sud de Florida, on la «messimania» que ha sorgit des que es va conèixer el seu fitxatge el 7 de juny està disparada i de vegades fins i tot esbojarrada.

La febre per La pulga és total a l’àrea de Miami i Fort Lauderdale, on viuen més de 100.000 dels aproximadament 300.000 argentins que hi ha als Estats Units. I l’alcaldessa del comtat de Miami Dade, Daniella Levine Cava, espera que Miami, coneguda com «la capital de Llatinoamèrica», es ratifiqui ara també com «la capital del futbol dels Estats Units».

Al restaurant The Knife han creat el Messi mojito. Una cerveseria local distribueix llaunes amb el número 10 i els colors rosa i negre, els del club on tornarà a coincidir amb Gerardo Tata Martino i el seu excompany del Barça Sergio Busquets. Un altre local d’argentins, el Karnitas 71st, ha començat a servir una milanesa batejada com Mila Messi. I el plat preferit del futbolista, o almenys el seu estil arrebossat, també s’ha colat al nou sandvitx que el futbolista va treure dimecres amb la cadena Hard Rock per celebrar la seva arribada a la lliga nord-americana MLS.

Els carrers desborden Messi. Al mural que des del 2018 li dedica el restaurant Fiorito se n’han anat sumant més, i més grans, com un de gegant realitzat al barri ‘hip’ de Wynwood per l’artista Maximiliano Bagnasco, on David Beckham, un dels propietaris de l’Inter, va veure des d’una grua com s’hi feien els últims retocs. Els fans també es retraten davant el mural d’Arlex Campos, que ha pintat el flamant campió del món amb una samarreta en què l’albiceleste va mutant fins al rosa.

Cada pas, un esdeveniment

Cada un dels passos de Messi s’ha convertit en fenomen informatiu, viral per als seus aficionats des que va aterrar dimarts al sud de Florida, on té quatre apartaments en propietat, incloses dues luxoses torres a Sunny Isles, 17 quilòmetres al nord de Miami Beach i 26 al sud del que serà el seu nou estadi.

Va passar dimecres, quan, hores després de visitar per primera vegada un entrenament, va anar amb la seva família a sopar al restaurant argentí Café Prima Pasta, al barri Little Buenos Aires. I, tot i que van sortir-ne per la porta del darrere, no va evitar la trobada amb els fans i fins i tot un petó robat.

I va tornar a passar dijous, quan va anar amb la seva dona, Antonela Rocuzzo, i els seus tres fills, Thiago, Mateo i Ciro, a fer la compra en un supermercat. S’ha analitzat fins i tot quins cereals esmorzen.

«Preparat i amb ganes»

Tot, de moment, sembla més calmat que a l’Argentina, a Barcelona o a París. I dies abans de començar la seva nova etapa Messi assegurava en una entrevista amb el programa de televisió argentí ‘Llave a la eternidad’ que ell i la seva família estan «contents» amb la decisió que van prendre, preparats i amb ganes d’enfrontar el nou repte, el nou canvi.

En aquestes declaracions, el set vegades Pilota d’Or prometia que la seva mentalitat i el seu cap no canviaran. «Intentaré donar el millor per a mi i per al meu nou club, continuar jugant al més alt nivell», deia Messi, que s’espera que participi en una roda de premsa dilluns i en un entrenament obert al públic dimarts.

La seva arribada, en qualsevol cas, ja és com a mannà per a l’Inter, que encara no ha fet oficial el contracte ni públics els detalls, tot i que el portal ‘Sportico’ ha avançat que serà de dos anys i mig i un total de 150 milions de dòlars en salari, un bo i una participació en l’equip (al qual se sumen també participacions a Apple i Adidas).

L’expectació pel seu debut al camp, previst per al dia 21 en un partit contra el Cruz Azul mexicà a la Leagues Cup, ha disparat el cost de les entrades, encara disponibles però amb preus en revenda que comencen en 200 dòlars i que arriben (i superen) els 10.000. Déu n’hi do per a un equip que no guanya un partit des del 13 de maig.

S’han sumat grades amb 3.200 seients a un estadi que mai arribava a omplir el seu aforament de 18.000. I des de l’anunci del 7 de juny, els seguidors del club a les xarxes socials s’han disparat i el compte a Instagram, per exemple, ha crescut un 750%, la cinquena franquícia esportiva amb més seguidores per darrere de quatre equips de l’NBA (Bulls, Cavaliers, Lakers i Warriors).

Notícies relacionades

El de Rosario és vist, sens dubte, com un «Messies» i no només per Miami, sinó també per la lliga nord-americana MLS i pel futbol als EUA, un dels països que el 2026 acollirà el Mundial. Jorge Mas, un altre dels propietaris del seu nou club, ha dit que «sempre hi haurà un abans i un després quan parlem de l’esport als EUA». I Andrés Cantor, un popular comentarista de futbol, explicava a ESPN que «el futbol dels EUA i la Lliga MLS en particular tindran de sobte atractiu mundial perquè tenen el millor jugador del món».

Sens dubte és el que espera també Apple, el mastodont de la tecnologia que el juny de l’any passat va aconseguir una dècada dels drets globals de la MLS a canvi de 2.500 milions de dòlars i que donarà a Messi una participació en els beneficis per noves subscripcions al seu pas per a la temporada a Apple TV+.