Terratrèmol en el campionat
El Cadis demana la suspensió temporal de la Lliga pel cas Elx
El club andalús acudeix al TAD i sol·licita que es pari el campionat mentre no es resolgui el seu recurs.

El Cadis va sol·licitar aquest dimecres la suspensió temporal de la competició de LaLiga Santander mentre no es resolgui el seu recurs pel cas Elx, segons va anunciar el club andalús en un comunicat firmat pel seu president, Manuel Vizcaíno.
El conjunt groc ha presentat davant el Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD) un recurs per demanar la impugnació del partit de la jornada 17a disputat contra l’Elx (1-1), al gener al Nuevo Mirandilla, i vol que es repeteixi parcialment al considerar «negligent» l’actuació arbitral, «en concret dels àrbitres de la Sala VOR», que va concedir el seu gol a l’equip il·licità en fora de joc en el minut 81.
«Error manifest i greu»
Per això, després de rebre una resolució negativa del Comitè d’Apel·lació, ara reclama la suspensió temporal del torneig com a mesura cautelar fins a la resolució de l’expedient, després d’haver-se declarat «incompetents» els òrgans disciplinaris de la RFEF sobre la sol·licitud d’impugnació del partit.
❗️Comunicado oficial https://t.co/Kr9GjvqzKn
— Cádiz Club de Fútbol (@Cadiz_CF) 1 de marzo de 2023
Al seu escrit, el president cadista va insistir que l’error és «manifest» i «greu» i que se’n deriven «perjudicis potencialment irreparables» per al seu equip.
El Cadis ha esgrimit davant el TAD que «l’adopció de la mesura cautelar proposada resulta absolutament necessària per salvaguardar la integritat de la competició i garantir l’equitat i igualtat dels clubs participants, i evitar una adulteració indesitjada d’aquesta competició, fruit d’un error tècnic arbitral, manifest, greu i negligent, que en aquest moment és encara reparable i reversible».
Precedents de la UEFA i la FIFA
Els serveis jurídics del club gadità es refereixen en el seu recurs a decisions preses en el passat per la UEFA i la FIFA, respectivament, per a la repetició parcial dels partits internacionals Noruega-Anglaterra i Uzbekistan-Bahrain, «als efectes d’evitar els danys i perjudicis que les decisions arbitrals erròniament adoptades causarien a les seleccions implicades».
Amb la seva sol·licitud de suspensió temporal de la competició de Primera Divisió «fins a l’efectiva resolució de l’expedient» per part dels òrgans competents, el Cadis pretén evitar que «els danys esdevinguin absolutament irreparables», assegura el comunicat.
Afectació a la integritat
Notícies relacionadesEl club groc, que és 16è en la taula amb 25 punts, a dos de la zona de descens, considera que el TAD «haurà de dictar pròximament una resolució favorable» als seus «interessos», en línia amb la «ferma convicció» que tenen que els «assisteix la raó i el Dret».
«Qualsevol decisió contrària a l’exposada comportaria una greu afectació a la integritat i el mateix desenvolupament de la competició esportiva en qüestió», conclou al seu escrit el Cadis.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car
- Reunió el 2 de setembre Illa cita Renfe i Adif per reclamar actuacions «urgents i estructurals» que millorin el servei de Rodalies