Iran.- El futbolista iranià Amir Nasr-Azadani serà executat per participar en les protestes pels drets de les dones

El futbolista iranià Amir Nasr-Azadani ha sigut condemnat a mort per donar suport a les protestes en favor dels drets de les dones al seu país, segons ha confirmat la Federació Internacional d’Associacions de Futbolistes Professionals (FIFPro), que ha demanat a les autoritats iranianes que eliminin la pena.
«La FIFPro està commocionada i angoixada per les informacions que el futbolista professional Amir Nasr-Azadani s’enfronta a l’execució a l’Iran després de fer campanya pels drets de les dones i les llibertats bàsiques al seu país. Ens solidaritzem amb Amir i demanem l’eliminació immediata del seu càstig», va assenyalar el sindicat en un comunicat.
L’exjugador del Rah-Ahan, el Tractor i el Gol-e Rayhan, de 26 anys, ha sigut acusat pel règim iranià d’un delicte anomenat ‘moharebeh’, és a dir, ‘enemistat amb Déu’, segons ‘IranWire’; aquest comporta l’execució a la forca, una pena que ja van patir el jove Mohsen Shekari i el lluitador Majid Reza Rahnavard, penjat en públic a la ciutat santa de Mashhad per les mateixes acusacions que Amir Nasr-Azadani, tot després d’un judici sense garanties.
Reacció d’un mundialista
El mitjà també informa que la família del futbolista «ha sigut amenaçada repetidament per les forces de seguretat de la República Islàmica» si revelaven que el seu familiar estava detingut, una cosa que finalment ha transcendit.
Només un dels internacionals iranians que van acudir al Mundial de Qatar ha reaccionat davant les execucions i les amenaces d’execució, el porter Alireza Beiranvand, que va demanar a Instagram que les penes fossin revocades.
Els futbolistes internacionals que van participar a Qatar van protestar contra el règim negant-se a cantar l’himne del país en el primer partit. A partir dels dos següents, després que les seves famílies rebessin amenaces, van optar per rebaixar la protesta i semblava que el cantaven en to baix.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Museu La vida de Prat de la Riba vista a la seva casa natal
- Amagatalls d’artistes El punt més perfecte de la Torre d’Oristà, segons la gran promesa del folk Ferran Orriols
- Ruta Retorn a la infantesa
- Cata Mayor La gran cuina viatja en carro (de plata)
- Experiències en altura Els millors terrats de BCN per a les tardes d’estiu