Iran.- El futbolista iranià Amir Nasr-Azadani serà executat per participar en les protestes pels drets de les dones
	El futbolista iranià Amir Nasr-Azadani ha sigut condemnat a mort per donar suport a les protestes en favor dels drets de les dones al seu país, segons ha confirmat la Federació Internacional d’Associacions de Futbolistes Professionals (FIFPro), que ha demanat a les autoritats iranianes que eliminin la pena.
«La FIFPro està commocionada i angoixada per les informacions que el futbolista professional Amir Nasr-Azadani s’enfronta a l’execució a l’Iran després de fer campanya pels drets de les dones i les llibertats bàsiques al seu país. Ens solidaritzem amb Amir i demanem l’eliminació immediata del seu càstig», va assenyalar el sindicat en un comunicat.
L’exjugador del Rah-Ahan, el Tractor i el Gol-e Rayhan, de 26 anys, ha sigut acusat pel règim iranià d’un delicte anomenat ‘moharebeh’, és a dir, ‘enemistat amb Déu’, segons ‘IranWire’; aquest comporta l’execució a la forca, una pena que ja van patir el jove Mohsen Shekari i el lluitador Majid Reza Rahnavard, penjat en públic a la ciutat santa de Mashhad per les mateixes acusacions que Amir Nasr-Azadani, tot després d’un judici sense garanties.
Reacció d’un mundialista
El mitjà també informa que la família del futbolista «ha sigut amenaçada repetidament per les forces de seguretat de la República Islàmica» si revelaven que el seu familiar estava detingut, una cosa que finalment ha transcendit.
Només un dels internacionals iranians que van acudir al Mundial de Qatar ha reaccionat davant les execucions i les amenaces d’execució, el porter Alireza Beiranvand, que va demanar a Instagram que les penes fossin revocades.
Els futbolistes internacionals que van participar a Qatar van protestar contra el règim negant-se a cantar l’himne del país en el primer partit. A partir dels dos següents, després que les seves famílies rebessin amenaces, van optar per rebaixar la protesta i semblava que el cantaven en to baix.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 - Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
 
- Estadística de població Catalunya supera els 3.000 centenaris, el 83% dels quals són dones
 - Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
 - EL 7 DE NOVEMBRE Entrades per a l’entrenament del Barça al Camp Nou: de 5 a 10 euros i 2,5 en despeses de gestió
 - Mercat laboral Catalunya suma 19.000 ocupats en el seu millor octubre des del 2021
 - A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
 
			
			
	
		