El GP dels EUA

Palou esprem el seu gran dia

  • El barceloní s’ha convertit aquest divendres a Austin en el 21è pilot espanyol a debutar en un gran premi de F1

  • Carlos Sainz ha liderat els primers lliures del GP dels Estats Units, amb Alonso sisè i Álex, 17è en la seva estrena amb McLaren.

United States Grand Prix

United States Grand Prix / MIKE SEGAR (REUTERS)

3
Es llegeix en minuts

Álex Palou es va formar en les categories inferiors junt amb pilots avui consagrats a la Fórmula 1, com el campió Max Verstappen, amb qui va arribar a compartir equip, o Charles Leclerc. Però les circumstàncies, sobretot econòmiques, van fer que prengués un altre rumb i fes les ‘Amèriques’ per fer història com el primer campió espanyol a la IndyCar.

Aquest divendres, als seus 25 anys, el pilot de Sant Antoni de Vilamajor ha fet realitat el seu somni d’infància i ha disputat els seus primers entrenaments lliures en un Gran Premi de F1, en el circuit d’Austin. Palou ha espremut el seu gran dia al volant del McLaren de Daniel Ricciardo, que lluïa impressionant amb un nou sistema de publicitat dinàmica en el qual els patrocinadors van canviant alhora que els monoplaces es mouen en pista.

Tres espanyols

El barceloní, amb el dorsal 28 i enfundat en els colors papaia i blau de l’escuderia de Woking, ha començat el test concentrat i conscient de l’atenció que acaparava en una jornada en què tres pilots novells més substituïen els titulars. Robert Shwartzman (Ferrari), Logan Sargeant (Williams) i Theo Pourchaire (Alfa Romeo) han fet la seva estrena en els Lliures 1 del GP dels Estats Units. A més, Haas li ha donat un volant a Antonio Giovinazzi, que aspira a tornar a la graella el 2023 però ha arruïnat la seva oportunitat estavellant-se contra les barreres. 

La presència de Palou ha permès veure tres espanyols en pista, junt amb Fernando Alonso i Carlos Sainz, una situació atípica i sens dubte estimulant. Sainz ha sigut el més ràpid per començar, amb Alonso en sisena posició. Després de completar un parell de voltes amb sensors, Palou ha tingut pocs minuts per buscar el millor crono possible, tenint en compte que només disposava d’un joc de pneumàtics per dos de Lando Norris i no ha tingut opció de muntar la goma tova. Amb tot, Palou ha complert les expectatives, sense incidents per destacar i acabar al 17è lloc.

El ‘big day’

El mateix Palou no ha dubtat a reconèixer que aquest divendres 21 d’octubre ha sigut el seu ‘big day’, un dels dies més feliços de la seva vida després de guanyar la Indycar el 2021. I és que debutar a la F1 a ‘casa’ i compartir pista amb els 19 millors pilots del món ja és un premi per a l’Álex, després que setmanes enrere quedés conclosa la controvèrsia entre McLaren i el seu equip a l’IndyCar, el poderós Ganassi Racing, que continuarà comptant amb els seus serveis la temporada vinent.

La d’Austin ha sigut una valuosa oportunitat per reivindicar-se i per demostrar que més enllà de contractes i decisions d’equip, l’Álex està a l’altura de les exigències de la Fórmula 1. «És un pilot extremament bo i molt ràpid. El conec des del kàrting i sé que té un enorme talent. Si avui està al cotxe és per una raó», ha valorat Lando Norris, titular indiscutible a McLaren i que el 2023 compartirà box amb una altra jove promesa, l’australià Oscar Piastri. 

Dupla jove

Notícies relacionades

El cap de l’escuderia Zak Brown s’ha assegurat a una dupla jove i brillant, però a ningú se li escapa que té Palou a la recambra per si falla el seu pla ‘A’. De moment i a curt termini, la carrera de l’Álex passa per la IndyCar, però pocs pilots han pujat a un F1 amb millor palmarès i més expectatives. Sembla difícil però qui sap si el següent pas podria ser un passaport a la categoria reina.

Amb el seu debut a Austin, l’Álex s’ha convertit en el 21è pilot espanyol que participa en un gran premi de Fórmula 1 després de Fernando Alonso (352 participacions), Carlos Sainz (158), Pedro De la Rosa (105), Jaime Alguersuari (46), Marc Gené (36), Luis Pérez-Sala (26), Adrián Campos (17), Roberto Merhi (13), Francisco Godia (13), Alex Soler-Roig (6), Alfonso De Portago (5), Emilio De Villota (2), Antonio Creus (1) i set més no classificats o tercers pilots, com Dani Juncadella o Dani Clos.