A Londres

L’adeu de Federer: entrades entre 25.000 i 50.000 euros

Els preus per assistir a la Laver Cup s’han disparat gràcies al suís

L’adeu de Federer: entrades entre 25.000 i 50.000 euros
3
Es llegeix en minuts

Entre 25.000 i 50.000 euros. Aquesta és la forquilla de preus per veure Roger Federer una última vegada. Les entrades per assistir a la Laver Cup s’han disparat gràcies al suís, que delectarà el públic amb les seves últims cops de raqueta en un dels esdeveniments més exclusius de Londres.

I això que la Laver no deixa de ser un torneig pràcticament d’exhibició, tot i que ara compti amb el suport de l’ATP i les victòries i derrotes compten per al càlcul oficial del circuit. Això sí, no reparteix punts per al rànquing.

Però el torneig, organitzat per TEAM8, l’agència de representació que el mateix Federer regenta junt amb el seu agent de tota la vida, Tony Godsick, es manté com una peça única del circuit, per enfrontar els millors jugadors d’Europa amb els de la resta del món i per poder veure escenes úniques, com disfrutar de Federer i Rafael Nadal junts en un mateix equip de dobles, o el suís i Novak Djokovic com a parella sobre la pista.

A la morbositat de tenir junt amb el ‘Big Four’, format per Nadal, Federer, Djokovic i Andy Murray, per primera vegada en la història, s’ha unit la sorpresa d’última hora que aquest serà l’últim torneig del suís, que no tornarà a jugar cap competició oficial després d’aquest cap de setmana.

Preus disparats

Això ha fet saltar la banca del preu de les entrades. Una entrada per al torneig va aparèixer, fa mesos, a la web oficial, a un preu màxim de 375 lliures (430 euros), una quantitat ajustada al nivell econòmic de la capital britànica, acostumada a pagar milers i milers d’euros per assistir a Wimbledon.

De fet, al públic londinenc no l’agafa per sorpresa aquest llistó de preus, ja que la Copa de Mestres, la joia de la corona de l’ATP, es va disputar a l’O2 de Londres durant 13 anys. El mateix escenari que aquesta Laver Cup, per a la qual els preus s’han disparat.

Una entrada per al torneig és com trobar un bitllet d’or per a la fàbrica de xocolata de Willy Wonka. Amb l’única diferència que aquesta vegada no cal buscar fortuna a les rajoles de xocolata, sinó acudir a la revenda.

Les entrades més cares, les de la jornada de divendres, l’únic dia que jugarà Federer, oscil·len entre els 25.000 i els 50.000 euros. Una última oportunitat d’or per a la baixada de teló d’una carrera que s’ha allargat durant 24 anys i que ha deixat al seu pas 20 Grand Slams, 310 setmanes al lloc més alt, 103 títols, dues medalles olímpiques i més de 1.250 victòries, a més d’uns guanys només en premis que arriben als 130 milions d’euros.

Per recolzar la Laver, torneig que viu la seva cinquena edició, Federer compta amb el suport de la federació de tennis australiana, de la federació nord-americana i del banquer brasiler Jorge Paulo Lemann.

El suport de marques

A més, són diverses les marques que no han dubtat a unir-se a la iniciativa de Federer, que des de la seva inauguració a Praga el 2017, ha passat per Chicago, Praga i Boston, i que després de Londres volarà a Vancouver el 2023 i a Berlín el 2024.

Els patrocinadors principals de l’esdeveniment són Rolex, Credit Suisse i Mercedes Benz, marques que estan associades també amb Federer, al qual nodreixen cada any amb diversos milions d’euros.

Notícies relacionades

I cal afegir la presència a l’O2 d’Uniqlo, la marca de roba que vesteix Fededer i que el va banyar amb 300 milions en deu anys. Els japonesos subministren la roba a tots els empleats del torneig.

Dins de la ‘fan zone’ del torneig hi ha la marca de raquetes Head, la de missatgeria UPS, l’oficina de turisme de Suïssa, que té un espai reservat a la sortida de l’O2, i fins i tot la Rafael Nadal Academy, que patrocina els seus programes d’entrenament a Manacor.

Temes:

Roger Federer