Handbol
El Barça s’estrena a la Champions amb un triomf a Hongria
L’equip d’Antonio Carlos Ortega va iniciar la defensa del títol amb una convincent victòria davant el Pick Szeged (28-35).

El Barça va començar la Lliga de Campions 2022-2023 com un huracà i va arrasar en la seva visita al Pick Szeged hongarès de Juan Carlos Pastor (28-35), amb una segona part extraordinària (13-21), un atac demolidor i una defensa agressiva.
Dika Mem i Ludovic Fábregas, tots dos amb set gols, i Melvin Richardson, que va mostrar la seva faceta de gran central, amb sis, van brillar amb llum pròpia, igual que el debutant Emil Nielsen a la porteria, que va rellevar aquest dimecres un desencertat Gonzalo Pérez de Vargas.
El Barça va sortir amb fluïdesa (4-5, m. 6), però les aturades del porter croat del Szeged, Mirko Alilovic, van fer reaccionar el seu equip i, sota la direcció magistral de l’eslovè Dean Bombac i la mobilitat del capità Bence Banhidi i del pivot Richard Bodó, el Barça va encaixar un parcial de 6-0 (10-5, m. 14).
Tempesta barcelonista
Un temps mort de Carlos Ortega, l’entrada d’Emil Nielsen, que va debutar com a blaugrana a la Lliga de Campions, en el minut 17, i el despertar de Dika Mem van fer reaccionar el conjunt català (11-9, m. 20). Juan Carlos Pastor va aturar el partit, però no va poder evitar que al descans el seu equip hagués perdut gairebé tota la seva renda (15-14).
Finalment, Luka Cindric, no recuperat dels seus problemes físics, no va entrar en la convocatòria i el jove Domen Makuc, el seu relleu, no va estar encertat i Ortega se la va jugar en la segona meitat.
Va col·locar Melvin Richardson de central amb Dika Mem i Timothey N’Guessan com a laterals i va avançar la seva defensa per tallar les línies de passades hongareses. El Szeged va aguantar d’inici (18-16, m. 33), però després es va desencadenar la tempesta barcelonista.
Gran defensa
Ludovic Fábregas, el mateix Richardson, Mem i Aleix Gómez, avalats per una gran defensa, que va provocar nou pèrdues als magiars, i un Nielsen encertat (va acabar amb vuit aturades) van propiciar que el Barça destrossés la defensa local. Ni el canvi d’Alilovic per Roland Mickler va poder tallar la sagnia.
El màxim avantatge de l’equip català va arribar a nou minuts per al final (23-32, m. 51) amb un parcial de (5-16) i tot va quedar vist per a sentència.
Fitxa tècnica:
Notícies relacionades28 – Pick Szeged (15+13): Alilovic (Mikler, m. 37 a 60); Sostaric (4), Tönnesen (2), Bombac (3), Banhidi (4), Makovsek (2), Frimmel (3) –set inicial–, Radivojevic (1p), Martins (1), Garciandía (1), Bodó (5) Sita (1), Gaber (-) i Rosta (1).
35 – Barça (14+21): Gonzalo Pérez de Vargas (Nielsen, m. 17 a 60) ; Aleix Gómez (5, 2p), Mem (7), Fábregas (7), Thiagus Petrus (1), N’ Guessan (3), Wanne (-) –set inicial–, Makuc (1), Janc (2), Carlsbogard (1), Melvyn Richardson (6), Ariño (-), Lángaro (-), Frade (1) i Parera (1).
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Òbit Mor Robert Redford als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel