Futbol femení
Dazn i Gol retransmetran els partits de la Lliga femenina de futbol per televisió
La nova competició es garanteix més de 7 milions d’euros anuals durant les pròximes cinc temporades

Dazn i Mediapro retransmetran durant les cinc pròximes temporades els partits de la Lliga Professional de Futbol Femení (LPFF) després d’haver-hi resultats guanyadors, en segona ronda, del concurs llançat per la nova competició, que arrenca aquest cap de setmana.
L’OTT britànica emetrà els vuit partits que es disputaran en cadascuna de les 30 jornades de la competició, mentre que la productora espanyola n’emetrà un a través de Gol, de manera que es complirà amb l’exigència de la nova llei audiovisual, avançada per EL PERIÓDICO DE ESPAÑA, diari integrant del grup Prensa Ibérica, així com per aquest mitjà.
Dazn paga un import total de 35 milions d’euros, a raó de set milions per cada una de les cinc temporades de durada del contracte, i garanteix la presència d’«entre quatre i sis càmeres» en cada partit, segons destaca la LPFF.
Tots en directe
Malgrat el poc temps entre l’adjudicació i el començament de la Lliga, fonts de la LPFF confirmen a aquest diari que tots els partits seran retransmesos en directe ja des de la primera jornada del campionat. Una cosa que és una fita en si mateixa, ja que fins ara alguns no tenien finestra de retransmissió en directe.
Amb aquest moviment, Dazn reforça la seva aposta estratègica pel mercat del futbol a Espanya, després d’adquirir al desembre un paquet de cinc partits de la Lliga masculina per jornada durant les cinc pròximes temporades. L’OTT afegeix ara el futbol femení a una oferta que també inclou la Premier League, la MotoGP, la Fórmula 1 i l’Eurolliga de bàsquet, entre altres competicions.
Mediapro, per la seva banda, assumeix l’explotació del partit en obert, igual com fa amb el de la Lliga. En els dos casos, l’emissió a través de TDT està blindada per la llei audiovisual, en execució de l’«interès públic» que el Congrés reconeix a les dues competicions.
Posada de llarg
L’adjudicació dels drets de TV es produeix un dia abans de la gala de presentació de la nova competició. Tindrà lloc aquest dimarts al centre de Madrid, amb la presència d’autoritats de l’esport i de la política.
A l’esdeveniment, la LPFF presentarà la seva nova imatge corporativa, incloent-hi la pàgina web (l’actual és provisional per a la publicitat del concurs televisiu, precisament), tot i que no el patrocinador principal que donarà nom al campionat.
Com va informar aquest diari, la LPFF treballa a contrarellotge per tancar tots aquests aspectes, però ja assumia fa setmanes que seria difícil arribar a l’inici del campionat amb un ‘naming’ comercial ja tancat.
Per pal·liar la pressa i també la falta d’estructura inherent a la seva creació recent, la LPFF va arribar a un acord amb la Lliga per cedir-li l’explotació comercial de la competició a canvi de 42 milions d’euros durant cinc anys.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Debat obert Regular o abolir la prostitució: ¿què n’opinen els partits a Catalunya?
- Finançament La Generalitat tornarà a demanar diners als bancs per primera vegada des de 2012
- 200 milions d’euros anuals Catalunya llança el Pacte Nacional per la Llengua per guanyar 600.000 catalanoparlants
- Successos Càmeres ocultes, roba infantil, abusos sexuals en grup i sadomasoquisme: així actuava la xarxa de pederastes liderada pel ‘Pelicot català’
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada