Olimpisme
El COE cancel·la la candidatura de Catalunya i Aragó per als Jocs d’hivern del 2030
L’organisme comunicarà aquesta tarda la decisió oficial

El Comitè Olímpic Espanyol (COE) ha renunciat definitivament a la candidatura conjunta per organitzar els Jocs Olímpics d’Hivern del 2030 en seus de Catalunya i Aragó, després de les desavinences polítiques entre els dos governs autonòmics, que no han aconseguit posar-se d’acord a l’hora de repartir-se la seu dels diferents esports. Ara la porta estaria oberta a una nova candidatura, possiblement només catalana, per optar a la següent cita olímpica hivernal, el 2034
Segons ha informat el diari ‘Ara’, aquesta candidatura ha descarrilat de forma definitiva pels desacords entre Saragossa i Barcelona. Fonts pròximes al Govern de Madrid van assegurar aquest dilluns a EL PERIÓDICO que ha de ser el COE l’organisme que informi de la cancel·lació definitiva del projecte. Fonts del Govern de la Generalitat van indicar referent a això que encara no havien sigut informats de forma oficial de les últimes novetats sobre aquesta controvertida candidatura.
El COE ha convocat una roda de premsa, a la seu central de Madrid, per informar de manera oficial sobre la decisió definitiva del projecte aquesta tarda a les 19 hores.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos